وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » اعتراض استرالیایی‌ها به حذف پول نقد

تاریخ انتشار : 1403/01/11 - 2:58

اعتراض استرالیایی‌ها به حذف پول نقد

صدای استرالیا - کمپینی در رسانه‌های اجتماعی به راه افتاده که از استرالیایی‌ها می‌خواهد سه‌شنبه آینده، ۲ آوریل، در اعتراض به تغییر پرداخت‌های دیجیتال، از پول نقد در خریدهایشان استفاده کنند.


صدای استرالیا – کمپینی در رسانه‌های اجتماعی به راه افتاده که از استرالیایی‌ها می‌خواهد سه‌شنبه آینده، ۲ آوریل، در اعتراض به تغییر پرداخت‌های دیجیتال، از پول نقد در خریدهایشان استفاده کنند.

این اعتراض به رهبری گروه فیس‌بوکی Cash is King، با هدف نشان دادن این موضوع به بانک‌ها و خرده‌فروشان استرالیایی است که هنوز تقاضا برای استفاده از پول نقد در جامعه وجود دارد.

با این حال، برخی مشکلی را در این کمپین شناسایی کرده‌اند که دلیل آن ناپدید شدن دستگاه‌های خودپرداز و شعب بانک‌ها برای برداشت وجه نقد است: «در یافتن بانکی برای رفتن به آن موفق باشید!»

یکی از کامنت‌گذاران در فیس‌بوک نوشت: بسیاری از شعب بانک‌های حومه شهر تعطیل شده‌اند و همه وقت ندارند برای یافتن یک بانک باز، مسافت زیادی را طی کنند.

این اعتراض در حالی صورت می‌گیرد که «آرماگارد»، تنها کسب‌وکار حمل و نقل نقدی استرالیا، به دلیل کاهش استفاده از پول نقد، با احتمال ورشکستگی مواجه است. آمارهای بانک مرکزی استرالیا نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۰ بیش از ۶۰ درصد از خریدها با پول نقد انجام شده است در حالی که این میزان در سال ۲۰۲۲ تنها ۱۳ درصد بوده است.

چهار بانک بزرگ، استرالیا پست و بزرگترین خرده‌فروشان استرالیا که برای تحویل پول نقد به فروشگاه‌ها، شعب و دستگاه‌های خودپرداز به آرماگارد متکی هستند، در حال حاضر در حال مذاکره برای تنظیم یک معامله مالی برای حمایت از خدمات تحویل نقدی هستند.

در سال‌های اخیر تعدادی از مشاغل استرالیایی بدون پول نقد شده‌اند. در سپتامبر سال گذشته، بانک مکواری اعلام کرد که در طول سال ۲۰۲۴ وجه نقد را از شعب خود حذف می‌کند، در حالی که سایر بانک‌ها انتقادات را مبنی بر بی پولی برخی شعب و دلسرد کردن به سپرده گذاری یا برداشت وجه نقد در شعب دیگر رد کرده‌اند.

در استرالیا، برای مشاغل قانونی است که از پذیرش پول نقد خودداری کنند، مشروط بر اینکه مشتریان را قبل از انعقاد “قرارداد” برای عرضه کالا یا خدمات، از موضع خود مطلع کنند.

منبع: شبکه خبری نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه