وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اجتماعی » اشتباهاتی که استرالیایی‌ها هنگام استفاده از تست‌های آنتی‌ژن انجام می‌دهند

تاریخ انتشار : 1401/01/29 - 6:29

اشتباهاتی که استرالیایی‌ها هنگام استفاده از تست‌های آنتی‌ژن انجام می‌دهند

صدای استرالیا– به دلیل استفاده نادرست از تست‌های فوری آنتی‌ژن، این نگرانی وجود دارد که میزان انتقال کووید-۱۹ ممکن است […]

اشتباهاتی که استرالیایی‌ها هنگام استفاده از تست‌های آنتی‌ژن انجام می‌دهند

صدای استرالیا– به دلیل استفاده نادرست از تست‌های فوری آنتی‌ژن، این نگرانی وجود دارد که میزان انتقال کووید-۱۹ ممکن است بیش از آمارهای رسمی باشد.

دین وایتینگ، رییس شرکت Pathology Technology Australia می‌گوید که تست‌های آنتی‌ژن، در دوره عفونی فرد بیمار دقیق هستند؛ ولی این نگرانی وجود دارد که مردم از این تست‌ها به درستی استفاده نکنند.

وی می‌افزاید: این مساله هم عجیب نیست؛ زیرا وقت کافی برای اطلاع‌رسانی به مردم وجود نداشته است. برای مدت‌ها گفته می‌شد که این تست‌ها برای استرالیا دقیق نیستند ولی ناگهان تست‌های آنتی‌ژن به یک ابزار تشخیصی حیاتی تبدیل شدند.

به گفته وایتینگ، نتیجه منفی تست آنتی‌ژن، به معنی این نیست که فرد کووید ندارد؛ بلکه برای اطمینان از دقت، باید چند تست صورت گیرد.

همچنین به گفته هنینگ لیلیکویست، همه‌گیری شناس و متخصص مدیریت خدمات اضطراری سلامت عمومی، اغلب دیده می‌شود که مردم به درستی نمونه نمی‌گیرند یا مطابق دستورالعمل تست عمل نمی‌کنند.

وی می‌افزاید: مردم باید بدانند که پیش از نمونه‌گیری دهانی، نباید بخورند، بیاشامند، مسواک بزنند یا دهان‌شان را بشویند.

عوامل مختلفی روی دقت تست‌های آنتی‌ژن تاثیر می‌گذارد؛ از جمله اینکه نمونه چطور برداشته شود، زمان‌ برداشت نمونه (تست‌های فوری آنتی‌ژن عموما در مراحل اولیه یا آخر دوره عفونی بیمار، درست عمل نمی‌کنند) و همچنین دقت و توانایی برندهای مختلف در تشخیص برخی از سویه‌های بیماری.

سازمان کالاهای دارویی (TGA) هم اکنون در حال بازبینی و گزارش شواهد ارایه شده درباره کیت‌های تست موجود و میزان حساسیت آنها به سویه‌های مختلف کروناست.

به هر حال، برای اینکه بهترین و دقیق‌ترین نتیجه را از تست آنتی‌ژن خود بگیرید، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

• از دستورالعمل کیت تست به دقت پیروی کنید

• زمان‌بندی را رعایت کنید. ۴۸ ساعت اولیه قرار گرفتن در معرض ویروس زمان مناسبی برای انجام تست نیست. همچنین بهتر است که بین ۵ تا ۷ روز پس از قرار گرفتن در معرض کووید، تست را تکرار کنید

• اگر نتیجه تست شما با احتمالی که پیش از انجام تست می‌دادید، همخوان نیست و حدس می‌زنید ممکن است اشتباهی در تشخیص تست وجود داشته باشد، ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد تست را تکرار کنید یا تست PCR بدهید.

 

سازمان کالاهای دارویی، پیش از این نیز درباره اشتباهات ساده‌ای هشدار داده بود که می‌تواند نتیجه تست‌های فوری را نامعتبر کند.

به گفته این سازمان، انجام امور روزمره‌ای مانند خوردن و آشامیدن، آدامس جویدن یا حتی مسواک زدن دندان می‌تواند نتیجه تست را تغییر دهد.

بنابراین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از برداشت نمونه از آب دهان (بسته به دستورالعملی که سازنده تست ارایه می‌کند) از خوردن، آشامیدن، سیگار کشیدن، مسواک زدن و آدامس جویدن اجتناب کنید.

فهرست کامل کیت‌های تست آنتی‌ژن مورد تایید در استرالیا، در وب‌سایت TGA (https://www.tga.gov.au/covid-19-rapid-antigen-self-tests-are-approved-australia) در دسترس است.

 

 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه