وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » استرالیا وارد بیست و هفتمین سال بدون رکود شد

تاریخ انتشار : 1397/03/17 - 13:42

استرالیا وارد بیست و هفتمین سال بدون رکود شد

صدای استرالیا - به کمک جهش در صادرات و سرمایه گذاری های تجاری، اقتصاد استرالیا ورود به بیست و هفتمین سال بدون رکود را جشن گرفت.

استرالیا وارد بیست و هفتمین سال بدون رکود شد

صدای استرالیا – به کمک جهش در صادرات و سرمایه گذاری های تجاری، اقتصاد استرالیا ورود به بیست و هفتمین سال بدون رکود را جشن گرفت.

به نقل از رویترز، پس از آن که دفتر آمار استرالیا اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست سال مثبت ۱ درصد بوده است، ارزش دلار استرالیا افزایش یافت و به بیش از سه چهارم دلار آمریکا رسید. این رشد بیش از ۰.۹ درصد رشدی است که پیش تر پیش بینی می شد به ثبت برسد.

به گفته دفتر آمار استرالیا، میزان مخارج مصرفی این کشور ۰.۶ درصد، مخارج سرمایه ای ثابت ۰.۵ درصد و هم چنین شاخص بهای زنجیره تامین ۱.۱ درصد افزایش یافته اند.

میشل بلیث- کارشناس اقتصادی بانک کامن ولث- در همین رابطه گفت: اقتصاد سال ۲۰۱۸ را خوب شروع کرد و برای نخستین بار از سال ۲۰۱۶، رشدی بیش از حد پیش بینی را به ثبت رساند و به نظر می رسد قدرت رشد اقتصادی در طول سال برای کاهش نرخ بیکاری کافی باشد.

با این حال پاول دیلز- کارشناس اقتصادی موسسه ” کپیتال اکونومیکس”- نسبت به این موضوع کمتر خوش بین است: رشد یک درصدی بیانگر آن است که اقتصاد، امسال را با گام هایی محکم آغاز کرده است اما ما نسبت به این که همه چیز آن قدر خوب که به نظر می آید باشد شک داریم؛ به ویژه این که تردید هایی در خصوص افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی وجود دارد.

به گفته کارشناسان، مهم ترین تهدید بر سر تداوم رشد اقتصادی استرالیا، مساله تداوم رشد مصرف خانوارها در شرایطی است که رشد دستمزدها آن گونه که انتظار می رفت نیرومند نبوده است و این احتمالا بر میزان مخارج مردم این کشور تبعات منفی خواهد داشت.

منبع: ایسنا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه