وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » استرالیا شهروندی میلیاردر چینی را لغو کرد

تاریخ انتشار : 1397/11/19 - 10:13

استرالیا شهروندی میلیاردر چینی را لغو کرد

دولت استرالیا شهروندی هوانگ شیانگمو، تبعه متمول چینی را به دلیل وابستگی سیاسی اش به دولت چین و ارتباطش با سناتور ایرانی الاصل این کشور لغو کرد.

استرالیا شهروندی میلیاردر چینی را لغو کرد

صدای استرالیا – روزنامه ‘سیدنی مورنینگ هرالد‘ استرالیا گزارش داد که دولت این کشور روادید شهروندی ‘هوانگ شیانگمو’ تبعه متمول چینی در این کشور را به دلیل وابستگی سیاسی اش به دولت چین و ارتباطش با سناتور ایرانی الاصل این کشور لغو و از ورود مجددش به استرالیا ممانعت کرد.

این گزارش به نقل از یک منبع که خواست نامش فاش نشود نوشت که وزارت کشور استرالیا بعد از بررسی ارتباطات حزبی این میلیاردر استرالیایی به ویژه با ‘سام دستیاری’ سناتور ایرانی الاصل و رئیس حزب کارگر این کشور، شهروندی و اقامت دائمی اش را از امروز لغو کرد و او را از بازگشت به استرالیا باز داشت.

دولت استرالیا همچنین درخواست گذرنامه استرالیایی این بنگاه دار بزرگ املاک بین المللی که حتی میلیون ها دلار به احزاب استرالیایی کمک کرده است، را به اتهام دخالت در امور سیاسی، زمینه های شخصیتی او و نیز نگرانی ها برای اطلاعاتی که او در مصاحبه های درخواست روادید ارایه داده بود، رد کرد.

اگرچه وزارت کشور استرالیا از اظهار نظر مستقیم در این باره خودداری ورزید اما آژانس ضد جاسوسی این کشور مدت ها است که در باره دخالت چین در امور نهادهای استرالیایی و استفاده سیاسی از کمک های اقتصادی به آنها ابراز نگرانی کرده بود.

در سال ۲۰۱۷ بود که دولت استرالیا سناتور ‘سام دستیاری’ نماینده ایرانی تبار و رهبر حزب کارگر را وادار کرده بود از نمایندگی پارلمان این کشور استعفا دهد.

براساس این گزارش، خود دستیاری از جمله کسانی است که طی چند مدت اخیر بارها شخصا پیگیر پرونده هوانگ بوده است و حتی به این سرمایه دار چینی هشدار داده بود که تلفن‌هایش توسط وزارت اطلاعات استرالیا شنود می شود.

دولت استرالیا این تاجر بسیار متمول بین المللی را متهم به آن کرده است که اهداف دولت کمونیست چین را در سراسر جهان از جمله در استرالیا دنبال می کند.

منبع: ایرنا


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه