وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » استرالیا رسما از رکود خارج شد

تاریخ انتشار : 1399/09/13 - 3:43

استرالیا رسما از رکود خارج شد

صدای استرالیا - داده‌های جدیدی که از سوی دفتر آمار استرالیا منتشر شده، نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی در سه ماهه منتهی به سپتامبر امسال 3.3 درصد افزایش یافته است.


صدای استرالیا – داده‌های جدیدی که از سوی دفتر آمار استرالیا منتشر شده، نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی در سه ماهه منتهی به سپتامبر امسال ۳٫۳ درصد افزایش یافته است.

رشد ۳٫۳ درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم سال در حالی اتفاق افتاده که در طول سال ۲۰۲۰، تولید ناخالص داخلی استرالیا در مجموع ۳٫۸ درصد افت کرده است.

مایکل اسمیدس، رییس حساب‌های ملی در دفتر آمار استرالیا با بیان اینکه بهبود در تولید ناخالص داخلی به صورت کامل رخ نداده است، گفت: در پی افت بی‌سابقه هفت درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه منتهی به ژوئن، استرالیا شاهد بهبود جزئی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم سال بوده است.

بنابر اعلام اداره آمار استرالیا، بخش عمده‌ای از این بهبود در نتیجه افزایش هزینه‌کرد خانوارها بوده است. این سازمان اعلام کرد که هزینه‌کرد خانوارها در خدمات ۹٫۸ درصد رشد داشته که دلیل آن، افزایش دریافت خدمات از هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها، مراکز فرهنگی، تفریحی و بهداشتی در پی کاهش میزان محدودیت‌ها بوده است.

کاهش محدودیت‌ها همچنین موجب افزایش ۵٫۲ درصدی تقاضا برای محصولات شده و در مجموع، میزان هزینه‌کرد خانوار در خدمات و محصولات ۷٫۹  درصد افزایش یافته است.

بهبود اقتصادی آغاز شده است

جاش فرایدنبرگ، وزیر خزانه‌داری استرالیا نیز با بیان اینکه بهبود اقتصادی برای ملت آغاز شده است، گفت: اقتصاد استرالیا، پس از مواجهه با همه‌گیری بی‌سابقه قرن که موجب بزرگ‌ترین شوک اقتصادی پس از رکود بزرگ شد، در حال بازگشت است.

فرایدنبرگ، با بیان اینکه استرالیا در زمینه سلامت و در جبهه‌های اقتصادی، تقریبا از تمامی کشورها بهتر عمل کرده است، افزود: از نظر فنی، رکود پایان یافته است، اما بهبودی اقتصاد هنوز کامل نیست.

وی گفت: می‌دانیم که خیلی از خانواده‌های استرالیایی در شرایط سخت مالی هستند و بسیاری افراد هنوز بی‌کارند.

این تغییر جهت اقتصادی یک فصل پس از آن رخ داده که اداره آمار استرالیا اعلام  کرده بود در سه ماهه آوریل تا ژوئن، میزان تولید ناخالص داخلی به میزان هفت درصد افت کرده که بیشترین میزان از ۱۹۵۹ تا کنون بوده است. فصل ماقبل نیز تولید ناخالص داخلی استرالیا با افت .۰۳ درصدی مواجه بود.

در تعاریف اقتصادی، وقتی تولید ناخالص داخلی در دو فصل متوالی با افت مواجه شود، به این معنی است که شرایط رکود حاکم شده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه