وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » استرالیا درباره هزینه‌های بلایای آب و هوایی هشدار داد

تاریخ انتشار : 1402/07/06 - 1:59

استرالیا درباره هزینه‌های بلایای آب و هوایی هشدار داد

صدای استرالیا - جیم چالمرز، وزیر خزانه‌داری دولت استرالیا، درباره هزینه‌های سرسام‌آور مدیریت بلایای طبیعی در کشورش هشدار داد.


صدای استرالیا – جیم چالمرز، وزیر خزانه‌داری دولت استرالیا، درباره هزینه‌های سرسام‌آور مدیریت بلایای طبیعی در کشورش هشدار داد.

پیش‌بینی می شود تابستان آینده (سه ماه دیگر) آتش‌سوزی‌های بالقوه فاجعه‌بار که توسط ال نینو تقویت می‌شود، بار دیگر تمام استرالیا را در بر بگیرد.

چالمرز در بخش‌هایی از سخنرانی روز گذشته خود در راکهمپتون، گفت: بودجه دولت برای مقابله با بلایای طبیعی طی سه سال گذشته ۴۳۳ درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر هزینه‌ها در سال مالی گذشته معادل ۲.۵ میلیارد دلار استرالیا بوده است.

وزیر خزانه‌داری استرالیا خاطرنشان کرد: فشار تغییر اقلیم و بلایای طبیعی بیشتر ثابت، آبشاری و تجمعی است. استرالیا چندین سال بلایای طبیعی ویرانگر را تجربه کرده است، از آتش سوزی‌های تابستان سیاه در سال های ۲۰۱۹-۲۰۲۰ گرفته تا بارندگی شدید و سیل در شرق کشور در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲.

مقامات استرالیایی پیوسته درباره خطر فزاینده آتش‌سوزی‌های شدید جنگلی در ماه‌های آینده به دلیل وجود سیستم آب و هوایی ال نینو بر فراز اقیانوس آرام که باعث دماهای بالا و بارندگی کم می‌شود، هشدار می‌دهند.

استرالیا در خط مقدم تاثیرات تغییرات آب و هوایی قرار دارد، با این حال به دلیل کوتاهی در رسیدگی به این خطر، به ویژه در دولت راست میانه قبلی که از سال ۲۰۱۳ تا اردیبهشت سال گذشته بر سر قدرت بود، با انتقاداتی مواجه شده است. این کشور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کربن جهان و یکی از بزرگترین صادرکنندگان زغال سنگ است.

موری وات، وزیر مدیریت اضطراری این کشور، روز یکشنبه گفت که استرالیا نسبت به سال ۲۰۱۹ برای فصل آتش سوزی آتی آماده تر است و اظهار داشت بودجه دولت برای اطفای حریق هوایی از آن زمان تاکنون دو برابر شده است.

اما چالمرز می‌گوید دولت استرالیا تازه متوجه آسیب‌های اقتصادی ناشی از تغییرات اقلیمی شده است.

وی گفت: اگر اقدامات بیشتری انجام نشود، بازده محصولات استرالیا تا سال ۲۰۶۳ می‌تواند ۴ درصد کمتر شود و برای ما حدود ۱.۸ میلیارد دلار استرالیا در تولید ناخالص داخلی هزینه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا به نقل از استریتز تایمز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه