وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » استرالیا- دانمارک / ساکروس در موقعیت صعود

تاریخ انتشار : 1401/09/09 - 10:17

استرالیا- دانمارک / ساکروس در موقعیت صعود

صدای استرالیا– حساس‌ترین دیدار گروه D جام جهانی ۲۰۲۲ بین استرالیا و دانمارک برگزار می‌شود. در چارچوب رقابت‌های گروه D […]

استرالیا- دانمارک / ساکروس در موقعیت صعود

صدای استرالیا– حساس‌ترین دیدار گروه D جام جهانی ۲۰۲۲ بین استرالیا و دانمارک برگزار می‌شود.

در چارچوب رقابت‌های گروه D جام جهانی ۲۰۲۲ قطر،  از ساعت ۲ بامداد  به وقت شرق استرالیا، تیم‌های استرالیا و دانمارک در ورزشگاه الجنوب شهر الوکره به مصاف یکدیگر می‌روند.

دیدار تعیین‌کننده گروه D جام جهانی ۲۰۲۲ امشب بین استرالیا و دانمارک برگزار می‌شود. استرالیا که از دو دیدار قبلی خود سه امتیاز کسب کرده است امشب در صورت کسب یک تساوی از دانمارک به احتمال فراوان می‌تواند به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شود. در سوی دیگر دانمارک نیز که از دو بازی قبلی‌اش تنها یک امتیاز کسب کرده است اگر می‌خواهد صعود کند باید استرالیا را شکست دهد و با کسب اولین پیروزی خود در جام جهانی ۲۰۲۲، جواز صعود به مرحله یک هشتم نهایی را کسب کند.

دو تیم به همراه فرانسه در دوره قبلی جام جهانی نیز در یک گروه قرار داشتند، جایی که در نهایت فرانسه و دانمارک به عنوان تیم‌های اول و دوم راهی مرحله حذفی شدند و در این بین فرانسه تا قهرمانی مسابقات هم پیش رفت. در این دوره اما شرایط و نتایج دو تیم به گونه‌ای رقم خورده است که در آخرین بازی مرحله گروهی استرالیا با توجه به پیروزی بازی قبل مقابل تونس دست بالاتر را دارد و کاملاً می‌تواند به صعود امیدوار باشد.

استرالیا پیش از این تنها یک بار در سال ۲۰۰۶ موفق به صعود از مرحله گروهی جام جهانی شده بود. جالب اینکه در آن دوره نیز شرایط استرالیا دقیقاً مانند این دوره بود. در آن دوره استرالیا که پیش از بازی آخر ۳ امتیازی بود و در رتبه دوم قرار داشت، در بازی آخر باید به مصاف کرواسی یک امتیازی می‌رفت که در دیداری جذاب در نهایت با گلی که در دقیقه ۷۹ هری کیول به ثمر رساند بازی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید تا استرالیا پس از برزیل، صدرنشین آن گروه به عنوان تیم دوم صعود کند.

دانمارک سال گذشته تا مرحله نیمه نهایی مسابقات یورو بالا آمد اما امسال جام جهانی را ایده‌آل آغاز نکرد. این تیم پس از تساوی مقابل تونس در بازی نخست، در بازی قبل هم تا دقایق پایانی از فرانسه امتیاز گرفته بود اما ام‌باپه مانع دومین تساوی متوالی دانمارک شد. با این حال حتی اگر دانمارک دو امتیازی می‌شد هم برای صعود به بردن استرالیا در بازی امروز نیاز داشت و از این نظر اهمیت دیدار این دو تیم تفاوتی نکرد.

گفتنی است در مرحله یک هشتم نهایی، تیم دوم گروه D با تیم نخست گروه C بازی می‌کند که با توجه به شرایط جدول آن گروه، هریک از چهار تیم آرژانتین، لهستان، عربستان و مکزیک شانس دوم شدن در آن گروه را دارند.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی
ارسال دیدگاه