وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » استرالیا بیش از قاره‌های دیگر گونه‌های پستاندار را از دست داده است

تاریخ انتشار : 1401/04/29 - 4:28

استرالیا بیش از قاره‌های دیگر گونه‌های پستاندار را از دست داده است

صدای استرالیا - گزارش دولت استرالیا نشان می‌دهد که در طول دو قرن گذشته، استرالیا بیش از هر قاره دیگری در جهان گونه‌های پستاندار را از دست داده است

مراقبت های پزشکی از کوالاهای آسیب دیده

صدای استرالیا – گزارش دولت استرالیا نشان می‌دهد که در طول دو قرن گذشته، استرالیا بیش از هر قاره دیگری در جهان گونه‌های پستاندار را از دست داده است و ۱۹ اکوسیستم نیز در این کشور نشانه‌هایی از فروپاشی را نشان می‌دهند یا در حال فروپاشی هستند.

براساس گزارش وضعیت محیط زیست استرالیا، تغییرات آب و هوایی، از دست دادن زیستگاه‌ها، گونه‌های مهاجم، آلودگی و معادن، گیاهان و جانوران منحصربه‌فرد استرالیا را تحت فشار قرار داده‌اند.

از سال ۲۰۱۶ به این سو ۲۰۲ گونه جانوری و گیاهی از جمله کوالا و طوطی کاکل سفید نژاد گنگ گنگ در فهرست گونه‌های در معرض خطر قرار گرفته‌اند. این رقم افزایش میانگین هشت درصدی را نشان می‌دهد اما کارشناسان اعتقاد دارند روند از بین رفتن تنوع زیستی در استرالیا بیشتر از این رقم است.

بیشترین افزایش در فهرست‌های در معرض خطر در میان بی‌مهرگان و قورباغه‌ها و کمترین افزایش در میان پرندگان و خزندگان مشاهده شده است.

همچنین میزان کاهش تنوع زیستی به دلیل آتش‌سوزی‌های تابستان سیاه در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تشدید شده است. تخمین زده می‌شود بین یک تا سه میلیارد حیوان در جریان این آتش‌سوزی گسترده که طی آن بیش از ۱۰٫۳ میلیون هکتار سوخت، کشته یا آواره شدند.

به گفته نویسندگان اصلی این گزارش، پنج پستاندار در استرالیا شامل موش صخره‌ای مرکزی، موش جهنده شمالی، موش صخره‌ای کارپنتارین، روباه پرنده جزیره کریسمس و موش درختی با پای سیاه ممکن است طی دو دهه آینده منقرض شوند.

دکتر اندرو کینگ، مدرس علوم آب و هوا در دانشکده جغرافیا، زمین و علوم جوی دانشگاه ملبورن گفت: این گزارش باید به عنوان یک زنگ خطر و بیدارباش عمل کند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه