وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » استرالیایی‌ها پاسخ داده‌اند: چقدر درآمد برای ثروتمند بودن کافی است؟

تاریخ انتشار : 1402/10/06 - 5:37

استرالیایی‌ها پاسخ داده‌اند: چقدر درآمد برای ثروتمند بودن کافی است؟

صدای استرالیا– نتایج یک نظرسنجی نشان داد که از نظر استرالیایی‌ها، چه میزان درآمد سالانه موجب می‌شود که هر فرد […]

استرالیایی‌ها پاسخ داده‌اند: چقدر درآمد برای ثروتمند بودن کافی است؟

صدای استرالیا– نتایج یک نظرسنجی نشان داد که از نظر استرالیایی‌ها، چه میزان درآمد سالانه موجب می‌شود که هر فرد ثروتمند محسوب شود.

با افزایش هزینه‌های زندگی، افزایش نرخ بهره و تورم بالا، «ثروتمند» بودن چیزی است که برای عموم استرالیایی‌ها ایده‌ای دور از دسترس محسوب می‌شود.

در نظرسنجی اخیری که با عنوان Great Aussie Debate و با مشارکت بیش از ۵۰ هزار استرالیایی انجام شده، شرکت‌کنندگان با پاسخگویی به ۵۰ سوال، نظر خود را در موارد مختلفی از کار و سیاست گرفته تا استفاده از تلفن همراه در دستشویی و پوشیدن شلوارک در محل کار اعلام کردند.

در یکی از سوالات نظرسنجی مذکور پرسیده شده بود «باید چه مقدار حقوق بگیرید تا ثروتمند محسوب شوید؟»

نتیجه این بود که مبلغ حقوق باید بالاتر از ۲۵۰ هزار دلار یا به طور متوسط ۳۰۳ هزار دلار باشد.

بیش از ۵۵ درصد از نظرسنجی‌شوندگان گزینه مذکور را انتخاب کردند و ۱۹٫۶ درصد نیز گفتند که درآمد باید بین ۲۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار دلار باشد. ۱۵٫۹ درصد افراد نیز بر این عقیده بودند که درآمدی بین ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار دلار برای ثروتمند محسوب شدن مناسب است.

این درحالی است که بر اساس داده‌های اداره آمار، متوسط درآمد سالانه مردم عادی در استرالیا ۹۴ هزار دلار است که بسیار با مبالغ ذکر شده فاصله زیادی دارد.

همچنین برای ۶٫۷ درصد از مردم استرالیا، درآمدی بین ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار دلار برای ثروتمند محسوب شودن کافی است. ۲٫۶ درصد افراد نیز با بین ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار را برای ثروتمند بودن کافی دانسته‌اند.

اعداد و ارقام ذکر شده، بسته به گروه‌ سنی پاسخ‌دهندگان متفاوت است. برای مثال افراد ۴۰ تا ۴۹ ساله، عقیده دارند که برای ثروتمند بودن، درامد فرد باید ۳۱۵ هزار دلار باشد.

اما استرالیایی‌های جوان‌تر گفته‌اند که درآمد ۲۵۰ هزار دلاری، فرد را ثروتمند می‌کند.

ساکنان نیوساوت‌ولز در بین ایالات و قلمروها بالاترین انتظار درآمد را برای ثروتمند محسوب شدن دارند. به عقیده آنها فرد ثروتمند باید ۳۱۲ هزار دلار درآمد داشته باشد.

سوال دیگر نظرسنجی این بود که هر فرد چقدر پس‌انداز دارد.

۲۳٫۶ درصد افراد یا ۱۲ هزار نفر گفته‌اند که بیش از ۵۰ هزار دلار در حساب بانکی خود پول دارند و ۱۶٫۶ درصد نیز مبلغی بین ۵ هزار تا ۲۰ هزار دلار را به عنوان پس‌انداز خود اعلام کرده‌اند.

۸٫۸ درصد افراد گفته‌اند که بین یک هزار تا ۸ هزار دلار پس‌انداز دارند و ۵٫۵ درصد نیز بین ۵۰۰ دلار تا یک هزار دلار در حساب‌ پس‌اندازشان موجود بوده است.

در این بین، ۴۴۰۰ نفر از نظرسنجی‌کنندگان گفته‌اند که درآمدشان فقط کفاف هزینه‌های آنها را می‌دهد و چیزی برای پس‌انداز باقی نمی‌ماند.

اما گروهی که ۴٫۵ درصد از مشارکت‌کنندگان در نظرسنجی را شامل می‌شود، اعلام کرده‌اند که درآمدشان پاسخگو نیست و هر ماه بدهی آنها افزایش می‌یابد.

نتایج نظرسنجی مذکور شان داد که احتمال داشتن پس‌اندازی بالاتر از ۵۰ هزار دلار در بین مردان بیشتر از زنان است؛ ۳۲ درصد نسبت به ۲۰ درصد.

همچنین ۱۸ درصد زنان (در مقایسه با ۱۳ درصد مردان) گفته‌اند که هیچ پس‌اندازی ندارند.

۱۷ استرالیایی‌های جوان پس‌اندازی بیش از ۵۰ هزار دلار را اعلام کرده‌اند. این رقم در مورد افراد ۳۰ تا ۴۹ ساه، ۲۵ درصد است.

ساکنان قلمرو پایتختی با میانگین ۳۲۶۰۰ دلار، بیشترین و اهالی قلمرو شمالی با میانگین ۲۸ هزار و ۸۰۰ دلار کم‌ترین میزان پس‌انداز را داشته‌اند.

 

منبع: news.com.au


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه