وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » از سوزن می‌ترسید؟ ابداع جدید استرالیایی‌ها برای جایگزینی بی‌حسی موضعی در دندانپزشکی‌

تاریخ انتشار : 1402/10/23 - 2:18

از سوزن می‌ترسید؟ ابداع جدید استرالیایی‌ها برای جایگزینی بی‌حسی موضعی در دندانپزشکی‌

صدای استرالیا- یکی از دانشگاه‌های استرالیا ابزار جدیدی را به آزمایش گذاشته که می‌تواند از دلهره رفتن به دندانپزشکی برای افرادی که از سوزن می‌ترسند، بکاهد.


صدای استرالیا- یکی از دانشگاه‌های استرالیا ابزار جدیدی را به آزمایش گذاشته که می‌تواند از دلهره رفتن به دندانپزشکی برای افرادی که از سوزن می‌ترسند، بکاهد.

در این ابزار، مجموعه‌ای از چراغ‌های ال‌ای‌دی، از طریق استخوان دندان پالس‌هایی را به عصب ارسال می‌کنند. این ابزار بدون نیاز به سوزن، همانند روش بی‌حسی موضعی مرسوم عمل می‌کند.

تابش انفجاری ۲۰ ثانیه نور این چراغ‌ها می‌تواند محدوده مدنظر را تا مدت ۲۰ دقیقه بی‌حس کرده و سلول‌ها را به خواب ببرد. به این ترتیب بیمار هیچ دردی را احساس نمی‌کند.

کارآزمایی این ابزار با امید به کاهش اضطراب ناشی از مراجعه به دندانپزشک، در دانشگاه گریفیث در حال انجام است.

آمار نشان می‌دهد که ۳۰ درصد استرالیایی‌ها به دلیل ترس از سوزن از مراجعه به دندانپزشک خودداری می‌کنند.

پروفسور لارنس والش از دانشگاه گریفیث گفت: پس از حدود ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت، سلول‌ها شروع به بازیابی عملکرد طبیعی خود می‌کنند، اما می‌توان دوباره آنها را به خواب برد.

وی افزود: این کار بدون تاثیر بر سایر اعصاب انجام می‌شود؛ بنابراین مانند روش بی‌حسی موضعی، موجب تورم بافت و گزگز کردن نمی‌شود.

البته برای امور پیچیده دندانپزشکی که همچنان به استفاده از سوزن نیاز خواهد بود؛ می‌توان از این دستگاه برای بی‌حس کردن ناحیه استفاده کرد تا درد ناشی از ورود سوزن حس نشود.

به گفته والش، با وجود برخی نگرانی‌ها پیرامون فناوری LED، استفاده از این دستگاه کاملا بی خطر است و بر خلاف اشعه ایکس، انرژی این منبع نوری آنقدر نیست که DNA را تغییر دهد.

اگر کارآزمایی با موفقیت به انجام برسد، تا سال آینده این ابزار به کلینیک‌های دندانپزشکی وارد خواهد شد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه