وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024
» اجتماعی » اروپا جلوی ارسال واکسن آسترا زنکا را به استرالیا گرفت

تاریخ انتشار : 1399/12/15 - 4:23

اروپا جلوی ارسال واکسن آسترا زنکا را به استرالیا گرفت

صدای استرالیا– در پی عمل نکردن شرکت‌ آسترا زنکا به تعهدات قراردادش، کمیسیون اروپایی و ایتالیا، جلوی یک محموله واکسن […]

اروپا جلوی ارسال واکسن آسترا زنکا را به استرالیا گرفت

صدای استرالیا– در پی عمل نکردن شرکت‌ آسترا زنکا به تعهدات قراردادش، کمیسیون اروپایی و ایتالیا، جلوی یک محموله واکسن این شرکت را که قرار بود به استرالیا ارسال شود، گرفتند.

دو منبع آگاه گفتند که آسترازنکا خواستار دریافت مجوز صادرات ۲۵۰ هزار دوز واکسن از کارخانه این شرکت در آنیانی، در نزدیکی رم، از دولت ایتالیا شده بودند. اما دولت ایتالیا این درخواست را رد کرده و کمیسیون اروپایی نیز از تصمیم دولت ایتالیا پشتیبانی کرده‌ است.

به گفته یک منبع آگاه از مقر اتحادیه اروپا در بروکسل، تصمیم نهایی در چنین مواردی با کشورهای عضو اتحادیه است.

این اقدام دولت ایتالیا چند روز پس از آن صورت گرفته که ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا، خطاب به سایر رهبران اروپایی گفت که این اتحادیه نیازمند تسریع واکسیناسیون و تنبیه شرکت‌های دارویی است که به تعهدات‌شان در زمینه تامین واکسن پایبند نبوده‌‌اند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از ماه دسامبر واکسیناسیون را آغاز کرده‌اند؛ اما نسبت به کشورهایی مانند اسراییل و انگلستان، سرعت بسیار پایین‌تری در اجرای این برنامه دارند.

مقامات این کشورها، مقصر این کندی را تولیدکنندگان اصلی واکسن می‌دانند که نتوانسته‌اند به اندازه کافی واکسن تامین کنند.

طبق قرارداد پیش‌بینی شده بود که شرکت آسترازنکا در فصل اول امسال ۹۰ میلیون دوز واکسن برای اتحادیه اروپا تامین کند؛ اما این شرکت این تعداد را به ۴۰ میلیون کاهش داد. پس از آن نیز مجددا به کشورهای عضو اتحادیه اعلام کرد که ۵۰ درصد دیگر هم از عرضه واکسن در فصل دوم سال خواهد کاست. و البته بعدا گفت که تلاش می‌کند این میزان کسری را از خارج از اروپا تهیه کند.

تا پیش از تصمیم اروپا برای جلوگیری از ارسال محموله واکسن به استرالیا، این اتحادیه از ۳۰ ژانویه تا ۲۶ فوریه، تمامی درخواست‌های مجوز برای صدور واکسن را تایید کرده بود.

منبع:۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه