وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » ارزش دلار استرالیا به کمترین میزان در ۱۰ سال گذشته رسید

تاریخ انتشار : 1398/05/16 - 18:48

ارزش دلار استرالیا به کمترین میزان در ۱۰ سال گذشته رسید

صدای استرالیا– امروز چهارشنبه ارزش دلار استرالیا به کمترین میزان خود در برابر دلار آمریکا در ۱۰ سال گذشته رسید. […]


صدای استرالیا– امروز چهارشنبه ارزش دلار استرالیا به کمترین میزان خود در برابر دلار آمریکا در ۱۰ سال گذشته رسید.

اقدام نیوزیلند در کاهش نرخ بهره‎های بانکی موجب شد تا ارزش دلار استرالیا به ۶۷ سنت دلار آمریکا برسد که این کمترین میزان ارزش پول ملی استرالیا از سال ۲۰۰۹ تا کنون محسوب می‌شود.

رزرو بانک نیوزیلند برای کاهش نرخ بهره‎ها از مدل کلی استرالیا استفاده کرده و نرخ بهره‎ها را به نیم درصد رسانده‌است این اقدام موجب شده تا ارزش دلار استرالیا در معاملات عصر چهارشنبه به ۶۶٫۸۸ سنت آمریکا برسد.

از مارس ۲۰۰۹ یعنی زمان بحران مالی جهانی تا کنون این کمترین میزان ارزش دلار استرالیا محسوب می‌شود.

کاهش ارزش دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا خبری ناخوشایند برای استرالیایی‌هایی است که برای تعطیلات به کشورهای دیگر رفته‌اند. این وضعیت همچنین موجب گران شدن کالاهای وارداتی در استرالیا می‌شود.

به گفته کارشناسان، جنگ تجاری میان آمریکا و چین و اقدام روز گذشته پکن در کاهش ارزش یوآن در برابر دلار آمریکا نیز می‌تواند تاثیراتی در استرالیا داشته باشد.

بازار ارزهای خارجی در استرالیا نیز به این وضعیت واکنش نشان داده و حتی ممکن است در صورت ادامه این روند وضعیت اشتغال و بیکاری در استرالیا نیز دستخوش تغییراتی شود. نرخ بیکاری در استرالیا هم اکنون ۳٫۹ درصد است که کمترین میزان در ۱۱ سال گذشته محسوب می شود.

‎‎در حال حاضر رشد اقتصادی نیوزیلند ۲٫۵ درصد است که کمترین میزان از سال ۲۰۱۳ محسوب می‌شود. میزان رشد اقتصادی استرالیا نیز ۱٫۸ درصد است که این رقم کمترین میزان از سال ۲۰۰۹ تا کنون است.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه