وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » ارایه اولین بودجه دولت آلبانیزی در ماه اکتبر؛ خبری از حمایت‌های مالی نیست

تاریخ انتشار : 1401/06/17 - 7:29

ارایه اولین بودجه دولت آلبانیزی در ماه اکتبر؛ خبری از حمایت‌های مالی نیست

صدای استرالیا– آنتونی آلبانیزی، این هفته به اعضای هیات دولت اعلام کرد که برای «تصمیمات سخت» در بودجه ماه آینده […]

ارایه اولین بودجه دولت آلبانیزی در ماه اکتبر؛ خبری از حمایت‌های مالی نیست

صدای استرالیا– آنتونی آلبانیزی، این هفته به اعضای هیات دولت اعلام کرد که برای «تصمیمات سخت» در بودجه ماه آینده آماده شوند.

حزب کارگر که پس از پیروزی در انتخابات، ۱۰۰ روز اول دولت را با موفقیت پشت سر گذاشته و شاهد افزایش درصد رضایت عمومی در نظرسنجی‌ها بوده، حالا باید با یک واقعیت جدی مواجه شود: دشواری‌ها رو به افزایش است.

تا زمان تصویب بودجه ۲۶ اکتبر، تورم بالاتر می‌رود، قیمت بنزین با پایان دوره تخفیف موقت مالیات غیر مستقیم سوخت ۲۲ سنت در هر لیتر افزایش می‌یابد و بانک‌ها آخرین افزایش نرخ بهره را به اجرا می‌گذارند.

در این شرایط، افزایش هزینه‌های زندگی برای بسیاری از استرالیایی‌ها کمرشکن خواهد بود و اگر هم کسی منتظر نوعی مسکن التیام‌بخش در قالب بودجه باشد، متاسفانه ناامید خواهد شد.

«تصمیمات سختی» که نخست‌وزیر درباره بودجه اکتبر ماه اکتبر به آن اشاره کرده، مربوط به کاهش هزینه‌ها نیست؛ بلکه مربوط به رد کردن درخواست‌های رای دهندگانی است که انتظار حمایت‌های مالی بیشتری از دولت دارند.

اما جیم چالمرز، وزیر خزانه‌داری، به طور شفاف اعلام کرده که شرایط عوض شده است. تخفیف مالیات غیر مستقیم سوخت تمدید نمی‌شود و چک‌های تخفیف مالیاتی و پرداخت‌های تشویقی برای بازنشستگان نیز قرار نیست به دست‌شان برسد.

همچنین به نظر می‌رسد که افزایش فوری نرخ جاب‌سیکر و ۲۶ هفته مرخصی استحقاقی والدین در دستور کار نیست. یارانه مراقبت از کودکان نیز افزایش نخواهد یافت.

اکنون حزب کارگر در برابر این آزمون قرار دارد که آیا خواهد توانست در برابر فشارهای وارده از همه جهت مقاوت کند یا نه و آیا می‌تواند بودجه‌ای ارایه کند که در دوره اوج نگرانی رای دهندگان از افزایش فشارهای زندگی، آنها را امیدوار کند؟

البته خزانه‌دار از فرصت ارایه اولین بودجه خود استفاده خواهد کرد تا به وعده‌های پیش از انتخابات حزب در مورد مراقبت از کودکان، داروی ارزان و معافیت‌های مالیاتی برای وسایل نقلیه الکتریکی جامه عمل بپوشاند. وعده هفته گذشته مبنی بر فرصت‌های آموزشی رایگان در موسسه تیف نیز می‌تواند به این لیست اضافه شود.

احتمالا همه این موارد در بودجه در نظر گرفته خواهد شد؛ اما برای کسانی که در زیر فشار هزینه‌ها قرار دارند، تغییری فوری اتفاق نخواهد افتاد.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه