وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » ارائه قوانین بسیار سختگیرانه علیه مصرف دخانیات در کوئینزلند

تاریخ انتشار : 1401/12/24 - 3:33

ارائه قوانین بسیار سختگیرانه علیه مصرف دخانیات در کوئینزلند

صدای استرالیا - یکی از بزرگترین ایالت‌های استرالیا سختگیری‌های گسترده‌ای را علیه سیگار کشیدن آغاز کرده است.


صدای استرالیا – یکی از بزرگترین ایالت‌های استرالیا سختگیری‌های گسترده‌ای را علیه سیگار کشیدن آغاز کرده است.

قرار است با ارائه قوانین جدید در ایالت کوئینزلند، خرید سیگار در میخانه‌ها و کلوپ‌ها سخت‌تر و سیگار کشیدن در نزدیکی رویدادهای سازمان‌دهی شده برای کودکان ممنوع شود.

با هدف جلوگیری از فروش غیرقانونی سیگار در خارج از فروشگاه‌ها، قانون جدیدی از سوی دولت آناستازیا پالاشو به پارلمان کوئینزلند ارائه می‌شود.

قوانین پیشنهادی جدید همچنین شامل ارائه یک طرح صدور مجوز می‌شود تا فقط افراد مناسب و واجد صلاحیت بتوانند سیگار بفروشند و در عین حال سیگار کشیدن در پارکینگ‌های نزدیک مدارس، بازارهای روباز و رویدادهایی که به‌ طور خاص برای کودکان برگزار می‌شود، ممنوع می‌شود.

دولت ایالت کوئینزلند همچنین محدودیت‌های شدیدتری را برای فروش سیگار در اماکن دارای مجوز مانند میخانه‌ها و کلوپ‌ها اعمال خواهد کرد.

اندرو دان مدیر اجرایی شورای سرطان کوئینزلند گفت: در حالی که میزان سیگار کشیدن بزرگسالان طی دو دهه گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته اما سیگار همچنان یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر است. سیگار همچنان عامل اصلی بیماری‌ها و مرگ‌ومیرهای قابل پیشگیری است و از هر پنج سرطان یک مورد به مصرف دخانیات مربوط می‌شود.

در همین حال، آناستاسیا پالاسچوک نخست‌وزیر کوئینزلند قول داد که از طریق فرآیند تحقیقات پارلمانی، حقیقت را درباره سیگارهای الکترونیکی افشا کند.

وی گفت: بچه‌های خردسال در مدارس ابتدایی، دبیرستان‌ها و بزرگسالان از ویپ استفاده می‌کنند و بسیاری از مردم فکر می‌کنند استفاده از ویپ بی‌خطر است.

مطالعات نشان داده است که ویپ‌ها حاوی ترکیبی از مواد شیمیایی سمی از جمله نیکوتین هستند، ماده‌ای بسیار اعتیادآوری که در سیگار نیز وجود دارد.

نخست‌وزیر کوئینزلند گفت که براساس برخی گزارش‌ها، یک ویپ می‌تواند معادل ۵۰ نخ سیگار باشد. من از متخصصان بهداشت می‌خواهم که در این زمینه تحقیق و اظهارنظر کنند و شرکت‌ها هم آنچه را که در محصولاتشان وجود دارد، افشا کنند.

به گفته وی دولت کوئینزلند قصد دارد تغییراتی را در نحوه فروش ویپ‌ها ایجاد کند تا اجرای قانون برای پلیس آسان‌تر شود.

قوانین پیشنهادی دولت کوئینزلند روز سه‌شنبه به پارلمان این ایالت ارائه می‌شوند.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه