وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » اختلاف نظر ایالات بر سر تعداد پذیرش استرالیایی‌های بازگشتی از خارج

تاریخ انتشار : 1400/02/07 - 6:14

اختلاف نظر ایالات بر سر تعداد پذیرش استرالیایی‌های بازگشتی از خارج

صدای استرالیا– گلادیس برجیکلیان، نخست وزیر نیوساوت ولز، از ایالت‌های دیگر خواست که تعداد بیشتری از پروازهای ورودی بیشتری را […]

اختلاف نظر ایالات بر سر تعداد پذیرش استرالیایی‌های بازگشتی از خارج

صدای استرالیا– گلادیس برجیکلیان، نخست وزیر نیوساوت ولز، از ایالت‌های دیگر خواست که تعداد بیشتری از پروازهای ورودی بیشتری را بپذیرند.

آمارها نشان می‌دهد که ویکتوریا نسبت به سایر ایالت‌ها، در بازگرداندن استرالیایی‌ها از خارج، بسیار عقب است.

اما جیمز مرلینو، سرپرست نخست وزیری ویکتوریا و مارک مک‌گوان، نخست وزیر استرالیای غربی می‌گویند که خواستار کنترل بیشتر بر افراد مجاز به خروج از استرالیا و بازگشت به هتل قرنطینه‌ها در محدوده حاکمیت خود هستند.

در پی اعمال سه روز خانه‌نشینی در پرت و پیل، حالا مک‌گوان، به منظور جلوگیری از ورود افراد مبتلای بیشتر، به دنبال جلب حمایت رهبران سایر ایالات و محدود کردن مواردی است که استرالیایی را مجاز به خروج از کشور می‌کند.

بررسی‌نها نشان می‌دهد که نیوساوت‌ولز به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت، در حدود ۳۷ ورودی از خارج داشته و این آمار در مورد استرالیای غربی، ۳۸ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت بوده است. اما سقف ورودی ویکتوریا، ۱۳ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر بوده و کوئینزلند نیز آمار پایین‌تری داشته؛ یعنی ۱۰ ورودی به ازای هر یکصد هزار نفر.

از زمان آغاز همه‌گیری تا کنون، نیوساوت ولز ۱۲۵ هزار و ۸۵۶ استرالیایی را از خارج بازگردانده که نزدیک به نیمی از کل افراد بازگشته به کل کشور است.

کوئینزلند ۴۸ هزار و ۹۷۵ نفر، استرالیای غربی ۳۶ هزار و ۹۰۸ نفر و ویکتوریا ۳۱ هزار و ۵۵۹ استرالیایی را در قرنطینه‌های خود پذیرفته‌اند.

برجیکلیان با رد درخواست برای اعطای قدرت به ایالات برای محدود کردن ورودی هتل قرنطینه‌ها، گفت: تشخیص اینکه شهروندان چرا باید اجازه سفر بگیرند، با ایالت‌ها نیست. موارد معافیتی که دولت فدرال تعیین کرده، هم اکنون مواردی مانند خاکسپاری را شامل می‌شود. ولی ما باید از سیستم دیگری به منظور محاسبه تعداد ورودی‌هایی که هر ایالت باید در هتل قرنطینه‌های خود می‌پذیرد، حمایت کنیم.

وی گفت که در جلسه قبلی کابینه ملی، این ایده را مطرح کرده که برای هر ایالت، بر اساس جمعیت‌اش، میزان پذیرش شهروندان از خارج مشخص شود.

در مقابل، مرلینو گفت که حامی این است که ایالت‌ها، خود میزان پذیرش مسافران بین‌المللی را با توجه به امکانات‌شان تعیین کنند.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالدز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه