وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » دانشجویان خارجی به زودی به نیوساوت‌ولز برمی‌گردند

تاریخ انتشار : 1400/02/25 - 6:10

دانشجویان خارجی به زودی به نیوساوت‌ولز برمی‌گردند

صدای استرالیا- ایالت نیوساوت‌ولز با بهره‌گیری از یک مرکز 600 تخته‌خوابه، قصد دارد که طی ماه‌های آینده، به دانشجویان بین‌المللی اجازه ورود بدهد.


صدای استرالیا- ایالت نیوساوت‌ولز با بهره‌گیری از یک مرکز ۶۰۰ تخته‌خوابه، قصد دارد که طی ماه‌های آینده، به دانشجویان بین‌المللی اجازه ورود بدهد.

این موضوع تنها چند روز پس از آن اعلام می‌شود که دولت فدرال اعلام کرد بازگشت عمده دانشجویان خارجی تا سال ۲۰۲۲ صورت نخواهد پذیرفت.

حالا دومینیک پروتت، وزیر خزانه‌داری نیوساوت‌ولز گفته است که برخی از دانشجویان می‌توانند برای ترم دوم، که در اکثر دانشگاه‌های این ایالت از ماه آگوست آغاز می‌شود، به کشور برگردند.

فیل هانی‌وود، مدیر اجرایی انجمن بین‌المللی آموزش استرالیا، با تایید این برنامه گفت که تصمیم گرفته شده یک خوابگاه دانشجویی ۶۰۰ تختخوابی، به عنوان قرنطینه برای این دانشجویان تغییر کاربری داده شود.

بر اساس برنامه مذکور، دانشجویان بین‌المللی بازگشته به استرالیا، به مدت ۱۴ روز در این مرکز قرنطینه خواهند شد. به این ترتیب، این دانشجویان، فضای در نظر گرفته شده برای قرنطینه استرالیایی‌های بازگشتی به کشور را نیز اشغال نخواهند کرد.

به گفته هانی‌وود، هدف این برنامه، بازگرداندن چند صد دانشجو برای ترم دوم به منظور اثبات کارآمدی این مدل است.

وی افزود که دانشجویان، به جای اشغال پروازهای تجاری که برای بازگرداندن استرالیایی‌ها درنظر گرفته شده، با هواپیماهای چارتری وارد کشور خواهند شد. همچنین از قرنطینه جایگزین هتل برای آنها استفاده می‌شود که نخست وزیر در مورد آن مشتاق است.

هانی‌وود گفت که این برنامه از دپارتمان نخست وزیر و کابینه تایید شده و مرکز قرنطینه نیز، که یک خوابگاه خالی دانشجویی است، از سوی دولت و پلیس بازرسی شده است.

البته این برنامه، برای اجرا باید به تایید وزیر فدرال آموزش نیز برسد.

منبع: گاردین


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه