وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » احداث نخستین مرکز تولید واکسن‌های مدرنای نیمکره‌جنوبی کره زمین در استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/05/25 - 6:43

احداث نخستین مرکز تولید واکسن‌های مدرنای نیمکره‌جنوبی کره زمین در استرالیا

صدای استرالیا - قرار است براساس توافق بین دولت‌های فدرال و ویکتوریا، یک مرکز تولید واکسن در دانشگاه موناش در جنوب شرقی ملبورن احداث شود.

عرضه واکسن مدرنا از اواخر سپتامبر؛ فعلا فقط برای 18 تا 60 ساله‌ها

صدای استرالیا – قرار است براساس توافق بین دولت‌های فدرال و ویکتوریا، یک مرکز تولید واکسن در دانشگاه موناش در جنوب شرقی ملبورن احداث شود.

این کارخانه واکسن‌سازی توسط شرکت آمریکایی مدرنا تاسیس خواهد شد و برنامه‌ریزی شده است که بتواند سالانه ۱۰۰ میلیون دوز واکسن تولید کند.

این مرکز واکسن‌سازی تنها مرکز تولید و تکمیل واکسن‌های mRNA مدرنا در نیمکره جنوبی کره زمین خواهد بود و واکسن کووید-۱۹ مدرنا با نام تجاری اسپایک‌وکس را تولید خواهد کرد.

این مرکز همچنین در صورت وقوع یک پاندمی جدید مانند آنفلوآنزای پرندگان می‌تواند قابلیت ساخت دیگر واکسن‌های mRNA را نیز به استرالیا بدهد.

آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر استرالیا گفت که از ساخت کارخانه مدرنا در ملبورن هیجان زده است و داشتن یک کارخانه واکسن، به استرالیا قدرت و منابع بهداشتی بیشتری را می‌دهد.

به گفته وی، وجود این کارخانه نه فقط به سلامت و علم مربوط می‌شود بلکه به امنیت ملی استرالیا نیز مربوط است.

ساختمان این مرکز واکسن‌سازی از نظر ظاهری چشمگیر بوده و نمای بیرونی آن ۸۵ درصد شیشه است. مدرنا همچنین یک دفتر مرکزی و یک مرکز تحقیقات منطقه‌ای در ویکتوریا ایجاد خواهد کرد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه