وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » احتمال وقوع آتش‌سوزی‌ در نیوساوت‌ولز؛ ۳۰ مدرسه تعطیل شد

تاریخ انتشار : 1401/12/15 - 4:05

احتمال وقوع آتش‌سوزی‌ در نیوساوت‌ولز؛ ۳۰ مدرسه تعطیل شد

صدای استرالیا– نیروهای امدادی و خدمات اضطراری برای وقوع آتش سوزی‌های خطرناک در نیوساوت‌ولز آماده می‌شوند و به همین دلیل […]

احتمال وقوع آتش‌سوزی‌ در نیوساوت‌ولز؛ 30 مدرسه تعطیل شد

صدای استرالیا– نیروهای امدادی و خدمات اضطراری برای وقوع آتش سوزی‌های خطرناک در نیوساوت‌ولز آماده می‌شوند و به همین دلیل حدود ۳۰ مدرسه در مناطق روستایی این ایالت تعطیل شده است.

عمده این مدارس در سطح ابتدایی و در مناطق روستایی حوالی بتهورست، لیتگو و ماجی هستند. البته دبیرستان‌های لیتگو و اوبرون نیز تعطیل شده‌اند.

تعطیلی این مدارس به دلیل پیش‌بینی وقوع آتش‌سوزی‌ شدید در دامنه‌های مرکزی، دشت‌های غرب مرکزی پایین و سیدنی بزرگ به دلیل افزایش دما و باد شدید صورت گرفته است.

همچنین در منطقه هانتر، نورترن اسلوپز، نورت وسترن، وست پلینز مرکزی، شمالی و جنوبی، کوهپایه‌های مرکزی و جنوبی از روز دوشنبه آتش روشن کردن کاملا ممنوع اعلام شده است.

اداره هواشناسی هشدار داده که موج گرما در راه است و بخش‌هایی از این ایالت تا روز چهارشنبه گرمای شدیدی را تجربه خواهند کرد. 

برای اکثر مناطق مرکزی دمای اواسط روز به بیش از ۳۰ درجه خواهد رسید. در این بین برای دابو و بورک دمایی تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

اهالی نینگان، کونیمبل، بریوارینا تا ۴۰ و در والگت تا ۴۱ درجه دما را تجربه خواهند کرد.

پیش‌بینی می‌شود که دمای بالا همراه با بادهای شدید، تلاش‌ها برای مقابله با هرگونه آتش‌سوزی‌ را دشوار کند. در چنین شرایطی آتش، به ویژه در علفزارها به سرعت گسترش می‌یابد.

توصیه شده است که برای اطلاع از آخرین هشدارها از وب‌سایت خدمات آتش‌نشانی روستایی نیوساوت‌ولز  و خط مستقیم اطلاعات آتش‌سوزی به شماره ۱۸۰۰ ۶۷۹ ۷۳۷ استفاده شود.

پلیس نیوساوت‌ولز نیز از مردم خواسته که به هشدارها توجه کنند.

 گرگ مور مسوول پلیس گفت: در صورت وقوع آتش‌سوزی در نزدیکی آب بمانید و خود را خنک کنید؛ اما مراقب خطرات دیگر هم باشید.

وی افزود: ممکن است شاهد افزایش حوادث ناگوار و تلخ مانند غرق شدن یا افتادن افراد از پنجره‌ها یا بالکن‌ها، یا رها شدن کودکان و حیوانات خانگی در وسایل نقلیه باشیم.

مور همچنین هشدار داد که مجازات نقض مقررات ممنوعیت آتش افروزی، می‌تواند قابل توجه باشد. برای رها کردن کودکان در وسایل نقلیه نیز ۲۲ هزار دلار جریمه اعمال می‌شود.

بنا به اعلام اداره هواشناسی، فردا گرما به اوج خواهد رسید و تا پنج‌شنبه از موج گرما کاسته خواهد شد.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه