وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » احتمال سقوط مرگبار قطعات راکت‌ها در ده‌سال آینده؛ به‌ویژه در نیم‌کره جنوبی

تاریخ انتشار : 1401/04/25 - 5:31

احتمال سقوط مرگبار قطعات راکت‌ها در ده‌سال آینده؛ به‌ویژه در نیم‌کره جنوبی

صدای استرالیا- چقدر احتمال دارد که بقایای یک موشک روی سر آدم فرود بیاید؟ تحقیقات نشان می‌دهد که این احتمال آنقدرها هم کم نیست؛ به ویژه اگر در نیم‌کره جنوبی ساکن باشید.


صدای استرالیا– چقدر احتمال دارد که بقایای یک موشک روی سر آدم فرود بیاید؟ تحقیقات نشان می‌دهد که این احتمال آنقدرها هم کم نیست؛ به ویژه اگر در نیم‌کره جنوبی ساکن باشید.

تحقیق جدیدی که در نشریه نیچر آسترونومی منتشر شده، با تجزیه و تحلیل داده‌های ۳۰ سال اخیر به این نتیجه رسیده که ده درصد احتمال دارد حداقل یک نفر در یک دهه آینده، به دلیل سقوط بقایای موشک بر سرش، کشته شود. جالب اینکه احتمال برخورد مرگبار یک سیارک به زمین، بسیار کمتر و یک در صدها هزار برآورد می‌شود.

موشک‌های متعددی هر ساله به فضا پرتاب می‌شوند و تقویت کننده‌ها و سایر بخش‌های آنها به زمین بازمی‌گردد یا در مدار رها می‌شود.

در بسیاری موارد، قطعات بی استفاده موشک‌ها، بدون اینکه کنترلی روی آنها باشد به جو زمین بازمی‌گردند و این بقایا ممکن است در هر جایی سقوط کنند.

مایکل بیرز و همکاران با بررسی داده‌های ۳۰ ساله ماهواره‌ای، خطر این بقایا برای جان انسان را در دهه آینده بررسی کرده‌اند.

این بررسی نشان می‌دهد که احتمال سقوط قطعات راکت‌ها در حوالی جاکارتا، داکا و لاگوس، سه برابر شهرهایی مانند نیویورک، مسکو و پکن است.

این تیم تحقیقاتی در گزارش خود با تاکید بر اینکه فناوری هدایت ورود مجدد این قطعات و بقایا وجود دارد، گفته‌اند که آنچه وجود ندارد، اراده جمعی برای استفاده از این فناوری‌ها به دلیل هزینه بالای آنهاست.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه