وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » ابهام درباره مقابله با اخاذی جنسی از کودکان؛ دولت استرالیا از مدیران پلتفرم‌های اجتماعی توضیح خواست 

تاریخ انتشار : 1401/12/04 - 12:13

ابهام درباره مقابله با اخاذی جنسی از کودکان؛ دولت استرالیا از مدیران پلتفرم‌های اجتماعی توضیح خواست 

صدای استرالیا– مدیران تعدادی از شبکه‌های اجتماعی و غول‌های آنلاین باید درباره نحوه مقابله با سوءاستفاده جنسی آنلاین از کودکان […]

ابهام درباره مقابله با اخاذی جنسی از کودکان؛ دولت استرالیا از مدیران پلتفرم‌های اجتماعی توضیح خواست 

صدای استرالیا– مدیران تعدادی از شبکه‌های اجتماعی و غول‌های آنلاین باید درباره نحوه مقابله با سوءاستفاده جنسی آنلاین از کودکان به مقامات استرالیایی توضیح بدهند.

جولی اینمن گرنت، کمیسیونر امنیتی الکترونیکی (eSafety) استرالیا، انتظارات دولت فدرال درباره ایمنی آنلاین را به توییتر، تیک‌تاک، گوگل، توییچ و دیسکورد ابلاغ کرده است.

این شرکت‌ها باید به سوالاتی درباره نحوه مقابله با اخاذی جنسی آنلاین و کارکرد احتمالی الگوریتم‌های‌شان در تقویت محتوای آسیب‌زننده پاسخ بدهند.

اینمن گرنت گفت: تولید، انتشار و مشاهده محتوای آزار جنسی آنلاین کودکان، آسیب‌های فراوانی را موجب می‌شود و زندگی‌ها را نابود می‌کند. این کار غیر قانونی است و شرکت‌های فناوری باید هر اقدامی را که می‌توانند در جهت حذف این موارد از پلتفرم‌ها و خدمات خود انجام دهند.

وی شرکت‌هایی از جمله اپل و مایکروسافت را متهم کرد که اقدامات نسبتا ساده‌ای را برای محافظت از کودکان در فضای آنلاین انجام نمی‌دهند.

اینمن گرنت گفت: در ماه نوامبر، ایلان ماسک، رئیس توییتر، توئیت کرد که پرداختن به استثمار کودکان «اولویت شماره یک» است؛ ولی ما جزئیاتی در مورد نحوه اجرای این تعهد توسط توییتر ندیده‌ایم.

وی افزود: در عین حال شاهد کاهش گسترده ساعات کار پرسنل اعتماد و ایمنی در این شرکت بوده‌ایم؛ یعنی همان افرادی که وظیفه آنها محافظت از کودکان است. ما می‌خواهیم بدانیم توییتر در آینده چگونه با این مشکل مقابله خواهد کرد.

کمیسیونر ایمنی الکترونیکی استرالیا تاکید کرد: اگر شرکت‌هایی که به آنها خدمات ارائه می‌شود ظرف ۳۵ روز به ابلاغیه‌ها پاسخ ندهند، ممکن است با جریمه‌‌ای در حدود ۷۰۰ هزار دلار در روز روبه‌رو شوند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه