وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » آیا دولت استرالیا می‌تواند در ۵ سال ۱٫۲ میلیون خانه بسازد؟

تاریخ انتشار : 1402/12/27 - 9:18

آیا دولت استرالیا می‌تواند در ۵ سال ۱٫۲ میلیون خانه بسازد؟

صدای استرالیا– دولت فدرال طی ماه‌های آینده طرح بلند‌پروازانه تامین مسکن خود را به اجرا می‌گذارد و استرالیا سعی خواهد […]

آیا دولت استرالیا می‌تواند در 5 سال 1.2 میلیون خانه بسازد؟

صدای استرالیا– دولت فدرال طی ماه‌های آینده طرح بلند‌پروازانه تامین مسکن خود را به اجرا می‌گذارد و استرالیا سعی خواهد کرد در یک بازه ۵ ساله، ۱٫۲ میلیون خانه بسازد.

اما در حالی که بحث در مورد نیاز مبرم به افزایش عرضه مسکن در سراسر کشور جریان دارد، تعداد تاییدیه‌های ساخت مسکن در حال کاهش است.

اطلاعاتی که هفته گذشته توسط اداره آمار استرالیا منتشر شد، نشان می‌دهد که تاییدیه‌ها در ژانویه یک درصد کاهش یافته و به رقم ۱۲ هزار و ۸۵۰ مورد رسیده است.

این در حالی است برای دستیابی به هدف دولت در تامین مسکن، از جولای امسال تا ژوئن ۲۰۲۹ باید در هر ماه ۲۰ هزار مسکن ساخته شود.

افت صدور تاییدیه‌ها در ماه ژانویه، پس از کاهش شدید ۹٫۵ درصدی در ماه دسامبر اتفاق افتاده که پایین‌ترین میزان از ماه می ۲۰۱۲ تا کنون بوده است.

پروفسور نیکول گوران، محقق برنامه‌ریزی شهری و تحلیلگر سیاست‌های مسکن در دانشگاه سیدنی، گفت: افت پروژه‌های جدید ساخت و ساز نتیجه ترکیبی از نرخ بهره بالا، مشکلات زنجیره تامین و کمبود نیروی کار است که هزینه مواد و نیروی کار را افزایش می‌دهد.

وی افزود: تاییدیه‌های زیادی در سیستم وجود دارد که توسعه‌دهندگان به دلیل ریسک بالا، ساخت آنها را شروع نمی‌کنند.

به گفته دنیتا وان، مدیرعامل انجمن سازندگان استرالیا نیز گفت که علاوه بر نرخ بهره و کمبود نیروی کار، مشکلات مربوط به منطقه‌بندی نیز وجود دارد که دولت‌های ایالتی و محلی باید آن را حل کنند.

به گفته کارشناسان، توانایی یا ناتوانی انبوه سازان برای کسب سود از پروژه‌های ساختمانی، عاملی کلیدی در دستیابی استرالیا به اهداف ساخت مسکن است. از سویی اگر قرار باشد تعداد خانه کافی برای دستیابی به این هدف ساخته شود، قیمت ملک باید افزایش یابد تا توسعه دهندگان خصوصی را مجاب به ساخت‌وساز کند.

گوران گفت: رونق بخشیدن به ساخت‌وساز نیازمند بالا رفتن قیمت املاک است. به همین دلیل هم در گذشته نتوانسته ایم با ساخت و ساز بیشتر از چرخه تورم قیمت مسکن خارج شویم.

دولت فدرال برای دستیابی به اهداف مسکن خود، به ایالات و قلمروها پیشنهاد کرده که از ۳٫۵ میلیارد دلار بودجه در نظر گرفته شده به آنها اختصاص بدهد. اما به گفته گوران، دولت باید پا را از این مشوق مالی فراتر بگذارد.

وی افزود: دولت باید شرایطی فراهم کند که افراد با درآمد کم و متوسط بتوانند در شرایط تورمی به خرید و اجاره مسکن بپردازند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه