وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » آیا دارندگان اقامت دائم استرالیا از حق رای برخوردار می‌شوند؟

تاریخ انتشار : 1398/06/06 - 16:05

آیا دارندگان اقامت دائم استرالیا از حق رای برخوردار می‌شوند؟

صدای استرالیا- کمیته امور انتخابات مجلس استرالیا برای دادن مجوز رای دادن به افراد دارای اقامت دائم تحت فشار قرار گرفته است.


صدای استرالیا- کمیته امور انتخابات مجلس استرالیا برای دادن مجوز رای دادن به افراد دارای اقامت دائم تحت فشار قرار گرفته است.

یکی از دارندگان حق اقامت دائم در استرالیا کمپینی را برای امکان پذیر شدن اعطای حق رای به این افراد آغاز کرده است.

بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در استرالیا وجود دارند که با وجود بهره‎مند بودن از حق اقامت دائم از داشتن حق رای محروم هستند و همین امر عاملی شده تا «سیلواین گارسیا» که اصالتی فرانسوی دارد و ۸ سال است که در استرالیا زندگی می‌کند کمپینی را برای تغییر قانون موجود در این رابطه آغاز کند.

وی به اعضای کمیته انتخابات پارلمان استرالیا گفته است که این ۲٫۲ میلیون نفر حاضر در استرالیا که دارای چنین اقامتی هستند باید از حق رای نیز بهره‎مند باشند.

بر اساس آمارهای موجود ۳۶ درصد از افرادی که دارای حق اقامت دائم استرالیا هستند در نیوساوت ولز اقامت داشته، ۳۴ درصد در ویکتوریا و ۱۱ درصد دیگر از این افراد نیز در کوئیزلند سکونت دارند.

گارسیا در بیانیه‌ای در این رابطه نوشته است: امروز در سن ۲۹ سالگی من بیش از آنکه احساس فرانسوی بودن داشته باشم احساس می‌کنم استرالیایی هستم. می‎دانم بسیاری از آنهایی که دارای ویزای دائم در استرالیا هستند نیز چنین احساسی را دارند من نمی‌دانم چرا این تعداد زیاد از مردم که در استرالیا زندگی می‌کنند نمی‌توانند در تصمیم‎گیری‌های کشوری حضور داشته باشند.

قانونی که فقط شهروندان استرالیایی را مجاز به رای دادن می‎داند در سال ۱۹۸۱ تصویب شده است.

البته در حال حاضر برخی از افراد بریتانایی که دارای حق سکونت دائم در استرالیا هستند اما شهروند این کشور نیستند از حق رای برخوردار هستند. البته این حق رای فقط به آن دسته از بریتانیایی‎هایی داده شده که پیش از ۲۶ ژانویه ۱۹۸۴ روند اقامت آنها در استرالیا ثبت شده باشد.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه