وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » آیا استفاده از تلفن همراه در درایو ترو جریمه دارد؟

تاریخ انتشار : 1398/05/25 - 18:22

آیا استفاده از تلفن همراه در درایو ترو جریمه دارد؟

صدای استرالیا– نتایج تحقیق پلیس ویکتوریا نشان می‌دهد اغلب رانندگان اطلاع درستی درباره اینکه آیا استفاده از تلفن همراه در […]


صدای استرالیا– نتایج تحقیق پلیس ویکتوریا نشان می‌دهد اغلب رانندگان اطلاع درستی درباره اینکه آیا استفاده از تلفن همراه در درایو ترو جریمه دارد یا خیر ندارند.

این تحقیق که موجب بروز بحث در میان رانندگان در خصوص استفاده از تلفن همراه در هنگام حضور در درایو ترو (سفارش غذا با خودرو) شده پیامد دیگری نیز دربرداشته و آن حساس شدن راننده‌ها درباره استفاده از گواهینامه‎های دیجیتال است.

۵۵ هزار نفر به این سوال مطرح شده توسط پلیس ویکتوریا پاسخ داده‎اند و جواب‎های آنها نشان می دهد ۶۵ درصد از پاسخ دهندگان به اشتباه معتقد هستند که استفاده از تلفن همراه در درایو ترو صحیح است.

برای برخی که از اپلیکیشن‎هایی نظیر اپل پی برای خرید در داریو ترو استفاده می‌کنند اطلاع از پاسخ درست این سوال ناامید کننده بود.

بر اساس اعلام پلیس ویکتوریا، اگر می‌خواهید از گوشی همراه خود برای پرداخت پول در درایو ترو استفاه کنید باید ترمز دستی را بکشید، ماشین را خاموش کنید و سپس گوشی خود را در دست بگیرید. اگر چنین اقدامی را انجام دهید شما دیگر در حال رانندگی نیستید.

با توجه به این موضوع رانندگان هم اکنون در حال مطرح کردن این پرسش هستند که چگونه می‌توانند از گواهینامه‎های دیجیتال بدون آنکه قانون را نقض کنند استفاده نمایند.

آنها به این نکته اشاره می‌کنند که رسیدن به محل دریافت غذا از طریق داریو ترو به لحاظ فنی غیرقانونی است.

این قانون جدید در تمامی ایالت‎ها و مناطق استرالیا به اجرا گذاشته شده و می‌تواند برای افراد خاطی ۵ امتیاز منفی و ۴۸۴ دلار جریمه بدنبال داشته باشد.

این قانون به شدت از سوی رانندگان مورد انتقاد قرار گرفته است.

بخش حمل و نقل نیوساوت ولز اعلام کرده که این تغییرات در سال ۲۰۱۸ به قانون تبدیل شده و اجازه می‌دهد که از تلفن همراه برای گواهینامه‎های دیجیتال آنهم در شرایط محدود استفاده کرد.

این قانون یک مشکل دیگر نیز دارد و آن اینکه چطور می‌توان غذا را از داریو ترو تحویل گرفت در حالیکه در اغلب ایالت‎های استرالیا خارج بودن اندام از ماشین غیرقانونی است.

به موجب این قانون هم راننده و هم مسافر در صورتی که این عمل را انجام دهند (بیرون آوردن دست از ماشین) قانون را نقض کرده‌اند و جریمه می‌شوند.

یک شهروند استرالیایی در این رابطه سوال کرد: خوب مشتریان درایو ترو برای بیرون آوردن دست از ماشین جهت پرداخت پول غذایشان در حالیکه ماشین روشن است جریمه می‌شوند؟

در این وضعیت به نظر می‎رسد بهتر است که رانندگان از همان دستور عمل قدیمی یعنی خاموش کردن موتور و کشیدن ترمز دستی قبل از رسیدن به محل دریافت غذای خود استفاده کنند.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه