وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » آیا استرالیایی‌ها مجبور به مهاجرت به کشورهای دیگر می‌شوند؟

تاریخ انتشار : 1398/10/27 - 13:32

آیا استرالیایی‌ها مجبور به مهاجرت به کشورهای دیگر می‌شوند؟

صدای استرالیا- با گرم شدن بیشتر زمین، استرالیا می‌تواند چنان گرم و خشک شود که مردم آن مجبور به ترک محل سکونتشان شده و به مهاجران آب و هوایی (اقلیمی) تبدیل شوند.


صدای استرالیا- با گرم شدن بیشتر زمین، استرالیا می‌تواند چنان گرم و خشک شود که مردم آن مجبور به ترک محل سکونتشان شده و به مهاجران آب و هوایی (اقلیمی) تبدیل شوند.

مایکل مان، کارشناس آب و هوا و ژئوفیزیک می‌گوید: استرالیا در میانه یکی از بدترین آتش سوزی‌های فصلی خود در تاریخ است و آتش سوزی‌هایی که از ماه سپتامبر ۲۰۱۹ این کشور را درگیر خود کرده موجب مرگ ۲۸ انسان، کشته شدن بیش از یک میلیارد حیوان و از بین رفتن جنگل‌هایی به مساحت کشور بلغارستان شده است.

با توجه به آنکه برخی نقاط استرالیا گرفتار خشکسالی سه ساله بوده‌اند بعض از آتش‌ها چنان وحشتناک و گسترده می‌شوند که شرایط ویژه خود را پدید می‌آورند.

مان که مدیر مرکز علوم سیستم زمین در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیای آمریکاست در این رابطه می‌گوید: این غیرقابل تصور است که اغلب نقاط استرالیا به سادگی چنان گرم و خشک شوند که برای زندگی انسان نامناسب باشند. در این صورت متاسفانه ما شاهد مردمانی از استرالیا خواهیم بود که مهاجران اقلیمی جهان را تشکیل داده‌اند.

مهاجران اقلیمی یا مهاجران محیط زیستی، مردمانی هستند که بواسطه تغییرات آب و هوایی و یا شرایط بد محیط زیستی مجبور به ترک خانه‌های خود می‌شوند.

مان که در سال گذشته برنده جایزه دستاوردهای محیط زیستی Tyler  شده می‌گوید: آسمان قهوه‌ای رنگی که در روزهای گذشته در شهر سیدنی وجود داشت در نتیجه نقش انسان در تغییرات آب و هوایی است که منجر به گرما و خشکی بی سابقه شده است.

تغییرات آب و هوایی چنان تاثیری بر دمای زمین گذاشته که دانشمندان از آن با عنوان «آب و هوای آتشی» یاد می‌کنند. آب و هوایی آتشی در مورد دوره‌ای از سال است که در آن به دلیل افزایش زیاد دما احتمال وقوع آتش سوزی افزایش می‌یابد.

نتایج یک نظرسنجی که توسط موسسه استرالیا انجام و روز چهارشنبه منتشر شده نشان می‌دهد که بحران آتش سوزی موجب افزایش توجه مردم استرالیا به تغییرات دما و تاثیرات آن شده است.

منبع: دیلی میل و رویترز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه