وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 17 May 2024
» اجتماعی » آمار جهانی قربانیان کرونا از مرز پنج میلیون نفر گذشت

تاریخ انتشار : 1400/08/11 - 5:38

آمار جهانی قربانیان کرونا از مرز پنج میلیون نفر گذشت

صدای استرالیا– کمتر از دو سال پس از آغاز بحران همه‌گیری کرونا، شمار مرگ‌ومیر جهانی ناشی از این بیماری روز […]

آمار جهانی قربانیان کرونا از مرز پنج میلیون نفر گذشت

صدای استرالیا– کمتر از دو سال پس از آغاز بحران همه‌گیری کرونا، شمار مرگ‌ومیر جهانی ناشی از این بیماری روز دوشنبه، اول نوامبر، از مرز پنج میلیون نفر گذشت.

ویروس کووید-۱۹ طی این مدت نه تنها به کشورهای فقیر ضربه زیادی زده است، بلکه کشورهای ثروتمندی که از سیستم درمانی خوبی برخوردار هستند نیز از تلفات بالای آن در امان نبوده‌اند.

ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و برزیل که همه مناطقی با درآمد متوسط یا بالا هستند، با این‌که یک‌هشتم جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، اما تقریباً نیمی از مرگ‌ومیرهای کووید-۱۹ از این مناطق گزارش شده است.

ایالات متحده به تنهایی بیش از ۷۴۵ هزار قربانی کرونا به خود دیده است که رقم آن بیش از هر کشور دیگری است.

دکتر آلبرت کو، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشکده بهداشت عمومی ییل آمریکا، روز دوشنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «این لحظه تعیین‌کننده‌ای در زندگی ما است. اکنون این سؤال مطرح است که برای محافظت از خودمان چه باید کنیم تا به پنج میلیون نفر دیگر نرسیم؟»

بر اساس آمار دانشگاه جان هاپکینز، تعداد افرادی که اکنون در جهان به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته‌اند تقریباً برابر با کل جمعیت شهری لس‌آنجلس و سانفرانسیسکو با هم است.

بر اساس برآوردهای مؤسسه تحقیقات صلح اسلو، این رقم به تعداد افرادی که در جنگ‌های رخ‌داده بین کشورهای جهان از سال ۱۹۵۰ کشته شده‌اند نزدیک شده است.

در سطح جهان، کووید-۱۹ در حال حاضر سومین علت مرگ‌ومیر پس از بیماری قلبی و سکته است.

طی ۲۲ ماهی که از آغاز شیوع این بیماری می‌گذرد نقشه جغرافیایی نقاط پرتلفات آن تغییر کرده و در حال حاضر، روسیه، اوکراین و بخش‌های دیگری از اروپای شرقی دچار شیوع و تلفات زیاد کرونا هستند.

بنابر گزارش‌ها، در قسمت‌هایی از شرق اروپا گسترش شایعات، اطلاعات نادرست و بی‌اعتمادی به دولت‌ها تلاش‌های واکسیناسیون را مختل کرده است به‌طوری که در اوکراین تنها ۱۷ درصد از جمعیت بزرگسال به‌طور کامل واکسینه شده‌اند و این رقم در ارمنستان فقط هفت درصد است.

در ایران تاکنون پنج موج سنگین شیوع کرونا ثبت شده و بنابر آمارهای رسمی وزارت بهداشت، بیش از ۱۲۵ هزار نفر در کشور قربانی این بیماری شده‌اند؛ اما آمارهای ثبت احوال نشان می‌دهد که شمار قربانیان کرونا حداقل دو برابر آمارهای رسمی است.

منبع: رایو فردا


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه