وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 7 May 2024
» اخبار » آغاز بررسی اظهارنامه‌های مالیاتی/منتظر تماس اداره مالیات باشید

تاریخ انتشار : 1398/07/11 - 13:19

آغاز بررسی اظهارنامه‌های مالیاتی/منتظر تماس اداره مالیات باشید

صدای استرالیا - بررسی اظهارنامه‌های مالیاتی در استرالیا آغاز شده و ماموران اداره مالیات به سراغ موارد مشکوک رفته و با برخی از مالیات دهندگان تماس خواهند گرفت.


صدای استرالیا – بررسی اظهارنامه‌های مالیاتی در استرالیا آغاز شده و ماموران اداره مالیات به سراغ موارد مشکوک رفته و با برخی از مالیات دهندگان تماس خواهند گرفت.

مواردی همچون هزینه‌های ازدواج، هزینه تولد و پرورش نوزاد، داندنپزشکی، خرید خودرو به عنوان هدیه و در برخی موارد خرید وسایل کمک آموزشی نمی‌توانند در اظهارنامه مالیاتی به عنوان عاملی برای کسر مالیات محسوب شوند و در همین رابطه اداره مالیات استرالیا هشدار داده که از تاریخ اول جولای بازبینی اظهارنامه های مالیاتی را آغاز کرده و در این امر هر اظهارنامه مشکوکی را هر چند رقم مندرج در آن ناچیز باشد به چالش می‌کشد.

کارن فوات از مقامات ارشد اداره مالیات استرالیا در این رابطه گفت: دلیلی برای ترس مالیات دهندگانی که در اظهارنامه های خود هر چه را که می‌دانند گفته‌اند وجود ندارد. اما برای افرادی که اقدام خطایی را هر چند کوچک در خصوص اظهارنامه مالیاتی انجام داده‌اند هیچ راهی غیر آنکه پیش از آنکه دیر شود حقیقت را بگویند وجود ندارد.

فوات در ادامه گفت: می‌دانیم که ممکن است پرداختن به این موارد کسل کننده باشد اما این کار ضروری است.

به گفته فوات، همین هزینه‌های کم که از سوی تعداد زیادی از مردم مطرح می‌شود موجب شده که هر ساله ۸٫۷ میلیارد دلار کمتر به خدمات ضروری اختصاص داداه شود و از همین رو اداره مالیات نمی‌تواند چشم خود را به روی آن ببندد.

موادری همچون کنفرانس‌های خارج از شهر که هیچگاه برگزار نشده، یا ذکر کردن موادری در دفترچه‌های یادداشت که هیچگاه اتفاق نیافتاده از هدف‌های مورد علاقه ماموران مالیات هستند.

مواردی همچون هزینه‌ها بالای نگهداری کودک اینکه مربوط به پرداخت‌های حمایتی کودکان باشد یا هزینه‌های مدارس خصوصی، تجهیزات ورزشی و یا لگو و اساب بازی برای اهداف تحصیلی نیز در همین بخش طبقه‌بندی می‌شوند.

برای مثال مادری سعی کرده تا به دلیل آنکه صاحب فرزندان دوقلو شده، ۲۰ هزار دلار تخفیف مالیاتی بگیرد اما موفق به این کار نشده است.

فوات همچنین هشدار داده که اداره مالیات از سیستم‌های تحلیلی پیچیده و فناوری مقایسه داده‌ها استفاده می‌کند که به ماموران اجازه می‌دهد تا به موارد مخفی دسترسی داشته باشند.

به گفته او سیستم‌های اداره مالیات سالانه ۶۵۰ میلیون داده اطلاعاتی را بررسی می‌کنند.

در سال گذشته دولت فدرال استرالیا، متعهد شد که ۱۳۰ میلیون دلار را ظرف چهار سال صرف تجهیز سیستم‌های مالیاتی و پر کردن خلاءهای مالیاتی کند.

به گفته فوات، این هزینه در سال جاری نیز ادامه دارد و موجب می‌شود که ماموران مالیاتی بر روی افرادی که خواستار برخورداری از تخفیف مالیاتی هستند متمرکز شوند.

اگر فکر می‌کنید که هزینه‌ای را در اظهارنامه مالیاتی خود اعلام کرده‌اید که نباید آن را اعلام می‌کردید با حسابدار خود مشورت کنید و یا با مراجعه به وب‌سایت اداره مالیات استرالیا درخواست اصلاح در اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کنید.

نکته مهم اینکه ماموران اداره مالیات از طریق تلفن، پیامک و یا ایمیل با مردم تماس می‌گیرند و تمامی آنها برخورد خوب و محترمانه‌ای دارند. ماموران اداره مالیات به هیچ عنوان در تماس‌های خود افراد را تهدید به دستگیری زودهنگام و یا پرداخت سریع مبلغی نمی‌کنند و شماره تلفن آنها به هیچ عنوان به هنگام تماس نمایش داده نمی‌شود.

اگر تماسی از سوی اداره مالیات دریافت کردید که برایتان مشکوک است می‌توانید از فرد تماس گیرنده درخواست کنید که تماس را قطع کند. آنگاه خودتان مستقیما با اداره مالیات تماس بگیرید.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه