وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » آشنایی با تیم ملی فوتبال استرالیا در جام جهانی روسیه

تاریخ انتشار : 1396/11/14 - 12:47

آشنایی با تیم ملی فوتبال استرالیا در جام جهانی روسیه

صدای استرالیا - تیم ملی فوتبال استرالیا تلاش می کند تا برای دومین بار به مرحله دوم جام جهانی برسد.

آشنایی با تیم ملی فوتبال استرالیا در جام جهانی روسیه

صدای استرالیا – تیم ملی فوتبال استرالیا تلاش می کند تا برای دومین بار به مرحله دوم جام جهانی برسد.

تیم ملی فوتبال استرالیا درحالی با هدایت آنگه پوستکوگلو توانست به جام جهانی صعود کند که راه سختی را داشت و توانست با پیروزی مقابل هندوراس به یزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان صعود کند.

استرالیا در گروه A مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، پس از تیم های ژاپن و عربستان در رده سوم قرار گرفت و با پیروزی مقابل سوریه، راهی پلی آف بین قاره ای شد و سرانجام با برد در دیدار با هندوراس به روسیه سفر کرد. پوستکوگلو پس از صعود تیمش به جام جهانی از هدایت کانگوروها استعفا داد و درحال حاضر این تیم بدون سرمربی است.

این تیم نخستین بازی اش را در سال ۱۹۲۲ انجام داد  و با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و گفتنی است، پرگل ترین پیروزی زردپوشان نیز به سال ۲۰۰۱ برمی گردد که این تیم موفق شد با نتیجه ۳۱ بر صفر از سد ساموا گذشت و بدترین نتیجه این تیم نیز مقابل آفریقای جنوبی بود که با ۸ گل مغلوب شدند.

کشور استرالیا، کشوری است توسعه یافته و با هفت میلیون و ۶۸۶ هزار و ۸۵۰ کیلومتر مربع وسعت، کوچک‌ترین قاره جهان و ششمین کشور پهناور دنیا محسوب می شود. پایتخت استرالیا شهر کانبرا است، شهری که در آن مجلس کشور و خانهٔ فرماندار کل قرار دارد و از نظر مساحت دومین کشور پهناور عضو مجموعهٔ اتحادیه کشورهای همسود است.

سیدنی و ملبورن دو شهر بزرگ استرالیا هستند. این کشور دارای مرز خاکی با کشور دیگری نیست و دور آن را از شرق، اقیانوس آرام، از جنوب اقیانوس منجمد جنوبی، از غرب اقیانوس هند و از شمال چندین دریا و خلیج در بر گرفته‌است. استرالیا همچنین سرزمین اصلیِ قارهٔ اقیانوسیه به شمار می‌آید که کوچک‌ترین قارهٔ دنیاست.

استرالیا پس از جام جهانی ۲۰۰۶ به قاره آسیا اضافه شد و در جام ملتهای ۲۰۰۷ به میزبانی ویتنام، مالزی، تایلند و اندونزی شرکت کرد و به مقام سوم رسید. کانگوروها در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۵ به قهرمانی رسیدند و همچنین ۵ بار در جام جهانی حضور داشتند که بهترین مقام آنها، حضور در جمع ۱۶ تیم برتر ۲۰۰۶ بوده است.

رنکینگ کنونی این تیم در فیفا ۳۹ و این درحالیست که بهترین رده آنها ۱۴ بوده و بدترین آن به سال ۱۹۶۵ بازمی گردد که استرالیایی ها در رده هفتاد و پنجم قرار گرفتند.

همگروهی با فرانسه، دانمارک و پرو کار را برای بازیکنان کانگوروها در جام جهانی سخت خواهد کرد. فرانسه در این گروه مدعی اصلی صعود است و دانمارک با در اختیار داشتن نسل جدید خود به جمع تیم های قدرتمند بازگشته است. در کنار این دو تیم پرو به عنوان شگفتی ساز توانسته در جام جهانی حاضر شود و رقابت سختی با دو تیم دیگر خواهد داشت. استرالیا برای صعود از این گروه کار بسیار سختی پیش رو دارد اما نزدیکی سطح سه تیم دانمارک، پرو و استرالیا این گروه را جذاب خواهد کرد.

کاپیتان این تیم بدون مربی، جدیناک ۳۳ ساله است که در استون ویلا توپ می زند و ستاره بی چون و چرا آنها تیم کهیل ۳۷ است که با ۵۰ گل ملی، آقای گل ملی کانگوروها است.

در ترکیب احتمالی استرالیا برای جام جهانی ۲۰۱۸ ، متئو رایان دروازه بان است و در خط دفاع متئو جرومان، ترنت ساینسبری، بیلی رایت و مارک میلیگان بازی می کند. در خط هافبک این تیم بازیکنان با تجربه ای حضور دارند و از میان آنها می توان به مایکل جدنیاک، آرن مووی، عزیز بهیچ، تام روکیچ اشاره داشت و در خط حمله نیز متئو لکیه و تیم کهیل بازی می کنند.

استرالیا ۲۱ لژیونر دارد و به طور معمول، شاکله اصلی این تیم را بازیکنانی تشکیل می‌دهند که در فوتبال اروپا و بعضا حتی آسیا توپ می‌زنند و این موضوع، در مواقعی برای استرالیا دردسرساز ‌می‌شود. در واقع در چنین تیم هایی سرمربی با ۲۱ تفکر مختلف روبرو است و کار برای هماهنگی بسیار سخت است.

نگاهی به قهرمانان جام های جهانی نشان می‌دهد، در تیم آن ها معمولا اکثر بازیکنان از یک یا دو تیم هستند؛ نظیر اسپانیا ۲۰۱۲، آلمان ۲۰۱۴ و… . همچنین باید در نظر گرفت که سفر بازیکنان لژیونر از اروپا به استرالیا بسیار زمان می‌برد و در واقع آن ها در زمان فیفادی، یک روز کامل را از دست می‌دهند و باتوجه به مسابقات فشرده در اروپا، با خستگی وارد اردوی تیم ملی می‌شوند.

به هر حال استرالیا در یک گروه متوسط قرار دارد و امیدوار است بازهم مانند ۲۰۰۶ به مرحله بعد صعود کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , ورزشی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه