وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 18 May 2024
» اجتماعی » آسمان برای عید پاک سنگ تمام گذاشت؛ هوا عالی و آفتابی

تاریخ انتشار : 1401/01/25 - 7:05

آسمان برای عید پاک سنگ تمام گذاشت؛ هوا عالی و آفتابی

صدای استرالیا– خبر خوب اینکه خورشید در آخر هفته عید پاک در سراسر استرالیا می‌درخشد و مناطق سیل‌زده هم در […]

آسمان برای عید پاک سنگ تمام گذاشت؛ هوا عالی و آفتابی

صدای استرالیا– خبر خوب اینکه خورشید در آخر هفته عید پاک در سراسر استرالیا می‌درخشد و مناطق سیل‌زده هم در طول تعطیلات، آرامش خواهند داشت؛ اما در روزهای منتهی به تعطیلات و جشن‌ها شاهد مقداری بارندگی هم خواهیم بود.

به گفته اداره هواشناسی، شرایط ملایم آب و هوایی، ممکن است با بارندگی‌های پراکنده اندکی به هم بخورد و احتمال بارندگی در سیدنی نیز برای امروز ۴۰ درصد پیش‌بینی شده است.

بنا به اعلام این اداره، ابرهای شکل گرفته بر فراز تنگه باس، ممکن است منجر به بارش‌های پراکنده در ساحل شرقی نیوساوت‌ولز و جنوب‌شرق کوئینزلند در طی روزهای آینده شود.

همچنین در طول تعطیلات طولانی عید پاک نیز هوا خنک‌تر خواهد بود.

 

نیوساوت‌ولز

آب و هوای سیدنی در آخر هفته عید پاک عمدتا آفتابی پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا نیز در دوشنبه عید پاک به ۲۷ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

بنا به اعلام اداره هواشناسی، مناطق سیل زده این ایالت نیز می‌توانند نفسی به راحتی بکشند؛ چون در طول تعطیلات بارندگی شدیدی در این مناطق نخواهیم داشت.

 

ویکتوریا

برای ویکتوریا نیز مثل نیوساوت‌ولز، در آخرهفته عید پاک آب و هوایی خشک و کم بارش پیش‌بینی شده است.

البته به گفته اداره هواشناسی، در دوشنبه عید پاک احتمال بارش‌های پراکنده در ملبورن می‌رود.

دمای هوا نیز برای ملبورن در روزهای جمعه تا یکشنبه حدودا ۲۶ تا ۲۸ درجه خواهد بود. اما دوشنبه عید پاک دمای هوا ناگهان تا ۱۹ درجه سانتی‌گراد افت خواهد کرد.

 

کوئینزلند

در این آخر هفته در ساحل کوئینزلند شاهد بارندگی خواهیم بود و پیش‌بینی دمای هوا برای تعطیلات چهار روزه عید پاک در بریزبین نیز حدود ۲۷ درجه است. در عین حال پیش‌بینی می‌شود که در این آخر هفته، شاهد آسمانی ابری با احتمال بارش‌های پراکنده باشیم.

 

استرالیای غربی

بنا به گزارش اداره هواشناسی، پرت در آخر هفته عید پاک شرایط آب و هوایی متعادلی خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود که روز جمعه‌ای آفتابی با دمای حداکثر ۲۹ درجه سانتی‌گراد در پرت داشته باشیم و شنبه نیز نیمه آفتابی با حداکثر دمای ۲۷ درجه خواهد بود.

 

استرالیای جنوبی

آسمان آدلاید در این تعطیلات بین نیمه ابری و عمدتا آفتابی تغییر وضعیت می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود دمای هوا نیز در روز شنبه حداکثر به ۳۰ درجه برسد؛ اما دوشنبه، دما تا ۲۳ درجه افت می‌کند و آسمان نیز نیمه ابری با احتمال بارش‌های پراکنده خواهد بود.

 

قلمرو شمالی

دما در قلمرو شمالی به ۳۴ تا ۳۵ درجه خواهد رسید و روز جمعه برای داروین آسمانی عمدتا آفتابی و گاهی اوقات نیمه ابری با احتمال بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود. احتمال بارش باران در تمام آخر هفته می‌رود.

 

تاسمانی

تاسمانی در طول تعطیلات عید پاک آسمانی نیمه ابری خواهد داشت و در روز یکشنبه احتمال بارندگی افزایش می‌یابد.

در نیمه اول تعطیلات دمای هوبارت حداکثر ۲۱ درجه سانتی‌گراد خواهد بود؛ اما روز یکشنبه به ۲۶ درجه افزایش می‌یابد و مجددا در روز دوشنبه، شاهد کاهش دما تا ۱۸ درجه خواهیم بود.

 

قلمرو پایتختی

پیش‌بینی دمای هوا برای کانبرا در طول تعطیلات عید پاک حدود ۲۳ درجه سانتی‌گراد است.

آسمان کانبرا در طول تعطیلات عمدتا آفتابی است؛ اما احتمالا روز دوشنبه شاهد افزایش میزان ابرها باشیم.

 

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه