وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » آزادی پناهجویان بازداشتی‌ در استرالیا فورا آغاز می‌شود

تاریخ انتشار : 1402/08/20 - 10:25

آزادی پناهجویان بازداشتی‌ در استرالیا فورا آغاز می‌شود

صدای استرالیا- در پی حکم تاریخی دادگاه عالی استرالیا مبنی بر غیرقانونی بودن بازداشت نامحدود مهاجران و با ورود حجم زیادی از تقاضا از سوی بازداشتی‌ها، دولت استرالیا فورا آزادی افراد از بازداشت نامحدود را آغاز می‌کند.


صدای استرالیا- در پی حکم تاریخی دادگاه عالی استرالیا مبنی بر غیرقانونی بودن بازداشت نامحدود مهاجران و با ورود حجم زیادی از تقاضا از سوی بازداشتی‌ها، دولت استرالیا فورا آزادی افراد از بازداشت نامحدود را آغاز می‌کند.

روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در این خصوص نوشت: حداکثر ۹۲ نفر از جمله افرادی که به دلیل ارتکاب جرائم خشن در بازداشت هستند ممکن است با تصمیم جدید دادگاه عالی استرالیا آزاد شوند.

آلیسون بتیسون، مدیر سازمان حقوق بشر برای همه، گفت که ادعای دولت مبنی بر اینکه باید منتظر دلایل کامل دادگاه باشد، درست نیست و حتی ممکن است به دلیل کوتاهی در آزادی فوری بازداشتی‌هایی که اخراج آنها ممکن نیست، مجبور به پرداخت غرامت شود.

دولت اکنون پذیرفته است که برخی از بازداشتی‌ها باید آزاد شوند؛ زیرا امکان اخراج آنها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: تصمیم تاریخی دادگاه عالی استرالیا؛ بازداشت نامحدود مهاجران غیرقانونی اعلام شد

اندرو گیلز، وزیر مهاجرت گفت: یکی از شاکیان که یک پناهجوی روهینگیایی بود به دستور دادگاه عالی آزاد شده است. سایر افراد نیز آزاد خواهند شد و هرگونه ویزای اعطایی به این افراد دارای شرایط متناسب خواهد بود.

وی افزود: ما پیامدهای این حکم را با دقت بررسی می‌کنیم و برای اطمینان از حفظ امنیت جامعه به همکاری با مقامات ادامه خواهیم داد.

روز چهارشنبه، حداقل اکثریت قضات دادگاه عالی حکم دادند که بازداشت نامحدود مهاجرانی که چشم‌انداز اخراج آنها از استرالیا در آینده قابل پیش‌بینی وجود ندارد، غیرقانونی است.

این حکم در مورد پرونده مردی روهینگیایی بدون تابعیت معروف به NZYQ صادر شد که به اتهام تجاوز جنسی به یک کودک ده ساله محکوم شده بود.

دولت تایید کرد که این فرد آزاد شده است.

گاردین استرالیا روز جمعه اعلام کرد که دولت فورا شروع به آزادسازی بازداشتی‌هایی می‌کند که شرایط مشابه با NZYQ را دارند. اگرچه در مورد برخی از بازداشت‌شدگان نیاز به مشاوره حقوقی بیشتر و دریافت متن کامل رای دادگاه وجود دارد.

منبع: گاردین


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه