وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » آردرن محبوب‌ترین نخست وزیر یک قرن گذشته نیوزیلند

تاریخ انتشار : 1399/03/01 - 11:55

آردرن محبوب‌ترین نخست وزیر یک قرن گذشته نیوزیلند

صدای استرالیا - نتایج یک نظرسنجی نشان داده که جاسیندا آردرن نخست‌وزیر نیوزیلند، محبوب‌ترین نخست‌وزیر این کشور درطول یک سده شناخته شده است.


صدای استرالیا – نتایج یک نظرسنجی نشان داده که جاسیندا آردرن نخست‌وزیر نیوزیلند، محبوب‌ترین نخست‌وزیر این کشور درطول یک سده شناخته شده است.

این نظرسنجی که از سوی موسسه تحقیقاتی «نیوزهاب-رید» انجام و روز دوشنبه منتشر شد، دلیل این محبوبیت را واکنش به موقع آردرن به بحران کرونا دانست که نیوزیلند را به یکی از کشورهای موفق در مهار شیوع این ویروس تبدیل کرده است.

براساس نتایج این نظرسنجی که اولین نظرسنجی از زمان همه گیر شدن بیماری کووید – ۱۹ است، محبوبیت حزب کارگر آردرن با ۱۴ امتیاز افزایش به ۵۶.۵ درصد رسیده که بالاترین رقم برای یک حزب تا این لحظه است.

در مقابل، محبوبیت ملی گرایان نیوزیلند که بزرگترین حزب را در پارلمان دارا هستند، با کاهش ۱۲.۷ درجه به ۳۰.۶ درصد سقوط کرده است.

این نظرسنجی، احساسات مردمی را در روزهای پایانی قرنطینه سخت سطح ۳ نیوزیلند مورد توجه قرار داده است. همچنین ۹۲ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، نحوه واکنش دولت به بحران قرنطینه را مثبت ارزیابی کردند.

این کشور واقع در اقیانوس آرام بیش از یک ماه تحت محدودیت های «سطح ۴» کرونایی بود. فاصله گذاری اجتماعی همچنان در این کشور اجرا می شود و همین مساله از شیوع گسترده ویروس کرونا جلوگیری کرده است.

پنجشنبه گذشته مشاغلی همچون مراکز خرید، سینماها، کافه ها و سالن های ورزشی در نیوزیلند بازگشایی شد.

مقامات از مردم خواسته اند که برای جلوگیری از بروز موج دوم شیوع کرونا همچنان فاصله اجتماعی و دستورهای بهداشتی را رعایت کنند.

سرعت ابتلای جدید به کرونا در نیوزیلند در هفته های اخیر به طور چشمگیری کند شده است. این ویروس تاکنون یک هزار و ۴۹۹ نفر را در نیوزیلند مبتلا کرده و ۲۱ نفر را در این کشور به کام مرگ کشانده است.

در سراسر جهان، بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به کووید – ۱۹ مبتلا شده و بیش از ۳۱۵ هزار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه