وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | Saturday 27 July 2024
» اجتماعی » کرونا خطر سرطان را هم افزایش داد؛ مردم آزمایش نمی‌دهند

تاریخ انتشار : 1400/07/08 - 4:22

کرونا خطر سرطان را هم افزایش داد؛ مردم آزمایش نمی‌دهند

صدای استرالیا– آمارها نشان می‌دهد که تعداد آزمایش‌های تشخیص سرطان در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری کرونا ۸ درصد کاهش […]

کرونا خطر سرطان را هم افزایش داد؛ مردم آزمایش نمی‌دهند

صدای استرالیا– آمارها نشان می‌دهد که تعداد آزمایش‌های تشخیص سرطان در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری کرونا ۸ درصد کاهش یافته است.

سازمان دولتی سرطان استرالیا، آمارهایی را منتشر کرده که نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۰ تعداد فرایندهای تشخیصی ۱۴ نوع شایع سرطان، مانند اسکن یا نمونه‌برداری به تعداد ۱۶۳ هزارو ۵۹۵ مورد کاهش یافته است.

این تعداد شامل آزمایش تشخیص سرطانهای پستان، روده بزرگ، کبد، پروستات، پوست، معده، ریه، پانکراس، معده، رحم، تخمدان، واژن و دهانه رحم می‌شود.

البته تمامی کسانی که آزمایش انواع سرطان می‌دهند، لزوما به آن مبتلا نیستند؛ اما تاخیر در آزمایش و تشخیص بیماری افراد مبتلا، ممکن است عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

سازمان سرطان استرالیا و چندین موسیه خیریه دیگر، از ماه‌ها پیش در مورد این مساله هشدار داده بودند؛ زیرا مردم، به دلیل شرایط همه‌گیری کرونا، کاهش فعالیت‌های خدماتی در این زمینه و قرنطینه، کمتر بابت آزمایش‌های ضروری سرطان به پزشکان خود مراجعه می‌کردند و حالا، آمارها نیز این مساله را ثابت کرده است.

یکی از مواردی که بیش از همه کاهش یافته، آزمایش‌های مربوط به سرطان‌های روده بوده است. تعداد مواردی مانند کلونوسکپی‌های انجام شده در سال ۲۰۲۰ به میزان ۸۷ هزار مورد کاهش نشان می‌دهد. معمولا تعداد موارد کلونوسکپی در استرالیا، ۷۰۰ هزار مورد در سال است.

بر اساس آمار منتشر شده، انجام موارد درمانی سرطان نیز حدود ۹ درصد کاهش یافته است.

همچنین در سال گذشته، تعداد عمل‌های جراحی سرطان پوست ۱۴ درصد نسبت به سال ماقبل کاهش نشان می‌دهد.

 

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه