وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ | Friday 26 July 2024
» اجتماعی » محاکمه پناهجوی ایرانی‌ به اتهام نقض مقررات ویزا

تاریخ انتشار : 1403/03/18 - 2:23

محاکمه پناهجوی ایرانی‌ به اتهام نقض مقررات ویزا

صدای استرالیا- یک مرد ایرانی‌ قرار است به اتهام نقض مقررات رفت و آمد طبق شرایط ویزای خود، دادگاهی شود.


صدای استرالیا- یک مرد ایرانی‌ قرار است به اتهام نقض مقررات رفت و آمد طبق شرایط ویزای خود، دادگاهی شود.

پلیس فدرال استرالیا مدعی شده است که این جوان ۲۹ ساله روز دوشنبه با نقض تعهدات ویزایش، در خانه خود نبوده است. ماموران این مرد را روز چهارشنبه در پرت پیدا کردند و او را به عدم رعایت مقررات منع آمد و شد اجباری ویزایش متهم کردند.

این جوان یکی از ۱۵۳ زندانی مهاجرتی است که پس از حکم دادگاه عالی در ماه نوامبر آزاد شدند. دادگاه عالی حکم داده بود که بازداشت نامحدود پناهجویان در صورتی که هیچ چشم‌اندازی برای اسکان مجدد وجود نداشته باشد، غیرقانونی است.

برخی از این افراد محکومیت‌های جنایی جدی از جمله در مورد قتل و تجاوز جنسی داشتند، در حالی که برخی دیگر با اتهامات کمتر جدی روبرو بودند. همه آنها قبل از اینکه در بازداشتگاه مهاجرت قرار گیرند، دوران خود را پشت میله‌های زندان سپری کرده بودند.

مجادلات سیاسی شدید به دنبال تصمیم دادگاه، دولت را مجبور کرد که به سرعت قوانینی را برای نظارت بر این افراد و ایجاد یک رژیم بازداشت پیشگیرانه جدید در تلاش برای بازگرداندن برخی از این افراد به بازداشتگاه ارائه کند.

بر اساس این دستورات، بازداشت شدگان آزاد شده می‌توانند حبس شوند یا تحت نظارت شدید قرار گیرند که ۷۶ نفر از ۱۵۳ نفر آزاد شده مشروط به نظارت الکترونیکی و ۶۸ نفر مشمول مقررات منع رفت و آمد هستند.

انتظار می‌رود این مرد ایرانی در دادگاه پرت حاضر شود. جرم ارتکابی او حداکثر پنج سال حبس و ۹۳ هزار و ۹۰۰ دلار جریمه دارد.

منبع: آسوشیتدپرس استرالیا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه