وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | Saturday 27 July 2024
» اخبار » عجله کنید که جریمه نشوید؛ یک هفته تا پایان مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی

تاریخ انتشار : 1400/08/04 - 11:04

عجله کنید که جریمه نشوید؛ یک هفته تا پایان مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی

صدای استرالیا- مالیات دهندگان استرالیا فقط یک هفته برای تکمیل اظهارنامه‌ها، یا ثبت نام نزد یک کارگزار مالیاتی زمان دارند. […]

عجله کنید که جریمه نشوید؛ یک هفته تا پایان مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی

صدای استرالیا- مالیات دهندگان استرالیا فقط یک هفته برای تکمیل اظهارنامه‌ها، یا ثبت نام نزد یک کارگزار مالیاتی زمان دارند.

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی امسال، روز دوشنبه اول نوامبر است؛ زیرا روز معمول همه ساله که ۳۱ اکتبر است، امسال با تعطیلی یکشنبه مصادف شده است.

تیم لوه، دستیار رییس اداره مالیات استرالیا گفت: اگر قصد دارید خودتان امور مربوط به مالیات را انجام دهید، نگران نباشید؛ زیرا برای کسانی که روابط مالیاتی ساده‌ای دارند، تکمیل فرم‌ها از طریق سرویس myTax کم‌تر از ۳۰ دقیقه زمان خواهد برد.

وی افزود: عمده درآمدها و اطلاعات شخصی شما در سامانه وجود دارد و صرفا باید صحت اطلاعات را تایید کنید و درآمدهای دیگرتان را وارد کرده و برای استفاده از تخفیفاتی که شامل حال‌تان می‌شود، اقدام کنید.

به گفته لوه، برای افرادی که از طریق کارگزارهای مالیاتی اقدام می‌کنند نیز، اطلاعات‌شان از پیش در سامانه وجود دارد و معمولا تا ماه می برای ثبت اظهارنامه فرصت دارند؛ به شرط اینکه تا روز اول نوامبر نزد کارگزار ثبت‌نام کرده باشند.

بر اساس اطلاعات ارایه شده، تا کنون برای حدود ۷٫۲ میلیون مالیات دهنده، بیش از ۲۰ میلیون دلار بازپرداخت مالیاتی صورت گرفته است. البته مواردی مانند اشتباه در ثبت اطلاعات بانکی، فراموشی در اظهار درآمد یا درخواست برای بازپرداخت هزینه‌های غیر مشمول، این بازپرداخت‌ها را به تاخیر می‌اندازد.

لوه گفت: از هر پنج نفر، چهار نفر، بازپرداخت‌های مالیاتی خود را ظرف کمتر از دو هفته دریافت می‌کنند.

وی افزود: اگر می‌خواهید روند اظهارنامه خود را دنبال کنید، می‌توانید به اپلیکیشن اداره مالیات یا myGov مراجعه کنید.

افرادی که خود اظهارنامه‌شان را تکمیل می‌کنند، در زمان نهایی شدن پرونده در اداره مالیات، یک پیامک دریافت خواهند کرد که شامل زمان تقریبی دریافت بازپرداخت مالیاتی‌شان خواهد بود.

 

تبعات عدم تسلیم اظهارنامه در زمان مقرر

در صورتی که تسلیم اظهارنامه یا ثبت‌نام نزد کارگزار مالیاتی تا روز اول نوامبر صورت نگیرد، مالیات دهندگان در معرض جریمه‌ای بین ۲۲۲ تا ۱۱۱۰ دلار خواهند بود.

هرچند که معمولا اداره مالیات، برای افرادی که بازپرداخت مالیاتی خواهند داشت یا معمولا در تسلیم اظهارنامه خود تاخیر نمی‌کنند، جریمه‌ای را در نظر نمی‌گیرد.

لوه گفت: اگر نمی‌توانید در زمان مقرر اظهارنامه خود را ثبت کنید، با ما تماس بگیرید یا در اسرع وقت، با یک کارگزار رسمی مالیاتی تماس بگیرید.

وی افزود: اگر تاخیر شما به این دلیل است که توانایی پرداخت فوری را ندارید، از شما می‌خواهیم که همین هفته اظهارنامه خود را ثبت کنید.

این بدان دلیل است که اداره مالیات می‌خواهد از اینکه مالیات دهندگان، مسوولیت قانونی خود را انجام می‌دهند، مطمئن شود؛ حتی اگر نتوانند قبض مالیاتی خود را فورا بپردازند.

لوه گفت: ما می‌توانیم یک برنامه پرداخت مناسب با شرایط شما درنظر بگیریم. در اکثر موارد، مالیات دهندگان می‌توانند برنامه پرداخت خود را به صورت آنلاین تنظیم کنند.

 

میزان بازپرداخت مالیاتی سال جاری

میزان بازپرداخت ملیاتی در سال ۲۰۲۱ به طور میانگین ۲۴۹۰ دلار است.

البته این مبلغ بسته به اینکه مودی در طول سال مالی چه میزان پرداخت کرده و شرایط خاص او، متفاوت است.

افرادی با درآمد حداکثر ۱۲۶ هزار دلار در سال، به طور خودکار شامل بازپرداخت مالیاتی افراد با درآمد کم و متوسط می‌شوند که مبلغی بین ۲۵۵ تا ۱۰۸۰ دلار بسته به درآمد افراد خواهد بود.

 

منبع: au.finance.yahoo


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه