وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | Saturday 27 July 2024
» اجتماعی » طرح چهار مرحله‌ای موریسون برای خروج استرالیا از پاندمی کرونا

تاریخ انتشار : 1400/04/11 - 8:14

طرح چهار مرحله‌ای موریسون برای خروج استرالیا از پاندمی کرونا

صدای استرالیا – اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا از طرحی چهار مرحله‌ای برای خروج استرالیا از پاندمی کرونا رونمایی کرد.

طرح چهار مرحله‌ای موریسون برای خروج استرالیا از پاندمی کرونا

صدای استرالیا – اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا از طرحی چهار مرحله‌ای برای خروج استرالیا از پاندمی کرونا رونمایی کرد.

موریسون در کنفرانس خبری امروز جمعه دوم جولای خود گفت که کابین ملی با طرحی چهار مرحله‌ای موافقت کرده که قرار است طی هفته‌های آینده نهایی شود و این طرح به استرالیایی‌هایی که واکسن کرونا زده باشند آزادی‌های بیشتری خواهد داد، بازگشت مسافران بین‌المللی را تسهیل خواهد کرد و باعث خواهد شد تا با کوید-۱۹ همچون بیماری‌های دیگر برخورد شود.

وی گفت: برای اینکه ما بتوانیم مراحل چهارگانه را طی کنیم باید واکسیناسیون به میزان مشخص انجام شود و در هر مرحله میزان واکسیناسیون مورد نیاز بر اساس درصدی از جمعیت ۱۶ سال به بالا تعیین خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مرحله اول که در حال حاضر در آن قرار داریم سقف پذیرش مسافران بین‌المللی تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند و این کاهش تا روز ۱۴ جولای نهایی خواهد شد اما برخی ایالت‌ها ممکن است زودتر این کار را انجام دهند.

به گفته وی، در همین حال در این مرحله جایگزین‌هایی برای هتل قرنطینه در نظر گرفته می‌شود که از آن جمله می‌توان به قرنطینه خانگی مسافران بازگشتی واکسینه شده اشاره کرد.

موریسون اضافه کرد: در مرحله دوم استرالیایی‌های واکسینه شده از بسته بودن مرزها تاثیر کمتری می‌پذیرند و قرنطینه شهرها تنها در شرایط بسیار ضروری اتفاق خواهد افتاد. در همین حال سقف پذیرش مسافران بین‌المللی به حالت سابق بازخواهد گشت و به دارندگان ویزاهای دانشجویی و بیزینسی اجازه ورود به استرالیا داده خواهد شد.

نخست وزیر استرالیا گفت: در فاز سوم ویروس کرونا همانند بیماری‌های دیگری همچون آنفلوآنزا مورد درمان قرار خواهد گرفت و این بدان معنی است که قرنطینه‌ای در کار نخواهد بود. افراد واکسینه شده در این مرحله هیچ محدودیت سفر بین ایالتی نخواهند داشت و سقف پذیرش مسافران ورودی حذف خواهد شد.

وی افزود: در فاز چهارم به حالت نرمال بازخواهیم گشت اما مسافران ورودی به استرالیا همچنان باید پیش و پس از پرواز به استرالیا مورد آزمایش قرار بگیرند.

منبع: دیلی تلگراف


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
دیدگاه کاربران کل نظرات :1
  • گیتی

    تاریخ : ۱۲ - تیر - ۱۴۰۰

    آیا اگر کسی که خارج از استرلیا برود آیا به طور نورمال بر گشته می‌تواند یا سه ماه باید باشد یا ضرورت ندارد که سه ماه باشد در خارج از استرلیا من میخواهم بروم به دو هفته بروم اما نمیخواهم سه ماه باشم دوباره آمده می‌توانم .


    پاسخ

ارسال دیدگاه