وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | Saturday 27 July 2024
» اخبار » سونامی ثروت در راه است؛ ارثیه ۳٫۵ تریلیون دلاری بیبی‌بومرهای استرالیا برای فرزندان‌شان

تاریخ انتشار : 1400/08/04 - 11:22

سونامی ثروت در راه است؛ ارثیه ۳٫۵ تریلیون دلاری بیبی‌بومرهای استرالیا برای فرزندان‌شان

صدای استرالیا– برآوردها حاکی است که بیبی‌بومرهای استرالیا در ۱۵ سال آینده ارثیه‌ عظیمی در حد ۳٫۵ تریلیون دلار برای […]

سونامی ثروت در راه است؛ ارثیه 3.5 تریلیون دلاری بیبی بومرهای استرالیا برای فرزندان‌شان

صدای استرالیا– برآوردها حاکی است که بیبی‌بومرهای استرالیا در ۱۵ سال آینده ارثیه‌ عظیمی در حد ۳٫۵ تریلیون دلار برای فرزندان خود به جای می‌گذارند و یک چهارم استرالیایی‌ها با دریافت سهم از این ارثیه، زندگی مرفهی خواهند داشت.

هم اکنون نزدیک به ۷٫۵ میلیون نفر از نسل بیبی بومرها (۵۶ تا ۷۵ ساله‌ها) در استرالیا زندگی می‌کنند و اگر ۷۰ درصد از ثروت آنها به فرزندان‌شان منتقل شود، یک فرد استرالیایی به طور متوسط ۳۲۰ هزار دلار ارث خواهد برد.

بر اساس یک بررسی جدید، تقریبا دو سوم استرالیایی‌ها، از ۶۰ سال به بالا سن دارند و برای انتقال بخشی از ارثیه خود به فرزندان‌شان برنامه‌ریزی می‌کنند و از این میان، ۵۷ درصد این افراد کل دارایی خود را برای فرزندان‌شان می‌گذارند. در عین حال ۱۹ درصد این افراد نیز فقط خانه و ۱۳ درصد پس‌انداز بانکی‌شان را به عنوان ارث برای فرزندان‌شان می‌گذارند.

ونسا استویکف، متخصص مالی که بررسی مذکور را سفارش داده است می‌گوید: داده‌ها نشان می‌دهدند که افراد هم اکنون نیز درآمد مناسبی دارند؛ اما روی ارثی که از والدین‌شان می‌رسد، برای آینده‌ای بهتر حساب می‌کنند.

وی این ارثیه عظیم بیبی بومرها را «سونامی ثروت» توصیف کرد که نصیب نسل آینده می‌شود.

استویکف می‌افزاید: این نسل (بیبی‌بومرها) در حال پیر شدن است و دارای املاکی است که قیمت‌شان به ۵-۶ میلیون دلار رسیده و به نسل پس از آنها منتقل خواهد شد.

این بررسی نشان می‌دهد که اگر این ثروت، همین فردا به وراث داده شود، ۳۹ درصد افراد آن را مستقیما به حساب پس‌اندازشان منتقل می‌کنند.

۳۴ درصد افراد نیز گفته‌اند که این مبلغ را سرمایه‌گذاری خواهند کرد. در حالی که ۱۶ درصد گفته‌اند که با آن اقدام به خرید کالاهایی خواهند کرد که تا کنون امکان‌اش را نداشته‌اند.

به گفته استویکف، کسانی که می‌خواهند مبلغ ارثیه خود را پس‌انداز کنند، به این معنی است که نمی‌دانند باید با آن چه کاری بکنند. در صورتی که پس‌انداز در شرایطی که نرخ بهره بسیار پایین است، مفید نخواهد بود.

اما برخی از افراد نیز با درخواست‌های عجیبی از سوی والدین‌شان مواجه می‌شوند که از آنها می‌خواهند از پول یاد شده به روش خاصی استفاده کنند.

استویکف که نویسنده کتاب‌های پرفروش مالی است، توصیه می‌کند که این افراد پیش از فوت والدین، با آنها صحبت نظرشان را عوض کنند.

ونسا استویکف، همچنین توصیه‌هایی برای مدیریت مبلغ ارثیه به این شرح ارایه می‌کند:

۱- ابتدا به این فکر کنید که این پول، چگونه در ساختن زندگی مورد علاقه‌تان به شما کمک می‌کند.

۲- از یک برنامه‌ریز مالی مشاوره بگیرید.

۳- وام‌های با بهره بالا را تسویه کنید.

۴- مبلغ ذخیره بازنشستگی خود را افزایش دهید.

۵- بخشی از مبلغ ارثیه را اهدا کنید و به اجتماع برگردانید.

 

منبع: news.com.au


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
دیدگاه کاربران کل نظرات :1
  • Mohsen

    تاریخ : ۴ - آبان - ۱۴۰۰

    مرحبا به این سواد. عزیز جان شما رسانه ای. خیلی باید مواظب باشی. آخه بیمی بومر یعنی چی واقعا؟ baby boomer درسته. یک ذره به کارتون و طرف مقابلتون احترام بزارید


    پاسخ

ارسال دیدگاه