وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | Saturday 27 July 2024
» اجتماعی » توصیه مهدکودک استرالیایی: موقع تعویض پوشک، از فرزندتان اجازه بگیرید

تاریخ انتشار : 1400/04/11 - 6:41

توصیه مهدکودک استرالیایی: موقع تعویض پوشک، از فرزندتان اجازه بگیرید

صدای استرالیا- یک مرکز زنجیره‌ای نگهداری از کودکان در استرالیا، پیشنهاد کرد که والدین، پیش از تعویض پوشک فرزندان‌شان از آنها اجازه بگیرند.


صدای استرالیا- یک مرکز زنجیره‌ای نگهداری از کودکان در استرالیا، پیشنهاد کرد که والدین، پیش از تعویض پوشک فرزندان‌شان از آنها اجازه بگیرند.

این توصیه را Only About Children ارایه کرده که بیش از ۷۵ مرکز پیش‌دبستانی و کودکستان را در ملبورن، سیدنی و بریزبین اداره می‌کند.

این شرکت والدین را تشویق کرده که خود را جای کودکان‌شان بگذارند و از خود بپرسند که «اگر من بچه بودم، دلم می‌خواست چطور پوشکم را عوض کنند؟»

این توصیه می‌افزاید: مهم‌ترین چیز درباره تعویض پوشک، قرار دادن پوشک نو نیست؛ بلکه احساس خوبی است که بین کودک والدین تبادل می‌شود.

این مهدکودک زنجیره‌ای بر مفهوم «تعویض پوشک محترمانه» تاکید می‌کند و مواردی همچون پذیرش خواست کودک و قطع نکردن جریان بازی فرزند را از جمله مصادیق آن عنوان می‌کند.

این مهدکودک توصیه‌هایی به این شرح بیان می‌دارد:

  • وقتی کودکان راه رفتن یاد می‌گیرند، تعویض پوشک، شکل متفاوتی می‌یابد. همچنان از فرزندتان بخواهید که با شما همکاری کند؛ ولی بدانید که ممکن است گاهی در برابر تعویض پوشک مقاومت کند.
  • همچنین استقلال را در آنها تقویت کنید؛ می‌توانید از آنها بخواهید که خودشان پوشک‌شان را درآورده و خود را تمیز کنند.
  • پیش از آغاز تعویض پوشک، منتظر بمانید تا وقفه‌ای در بازی آنها به وجود بیاید.
  • می‌توانید به فرزندتان مقداری اختیار بدهید و بپرسید «آیا می‌خواهی خودت تا میز تعویض پوشک بروی یا من بغلت‌ات کنم؟»
  • توصیه شده که در حین تعویض، توجه کامل به کودک باشد و این کار سر حوصله انجام شود. کودکان عجله یا حواس‌پرتی را متوجه می‌شوند و این مساله ممکن است موجب تنش یا مقاومت آنها شود.

البته این توصیه مبنی بر این نیست که در صورت عدم رضایت کودک، پوشکش را عوض نکنید؛ بلکه برقراری ارتباط و یادگیری را تشویق می‌کند.

این مهدکودک توصیه‌های دیگری نیز ارایه کرده، از جمله اینکه به جای «گریه نکن» بگویید: «می‌دانم چقدر ناراحتی» یا «اشکال ندارد که ناراحت باشی».

در ماه آوریل، ویدیوهای مادری آمریکایی روی تیک‌تاک مورد توجه قرار گرفت که درآن، نشان می‌داد که چطور موافقت فرزندنش را در مسایل مختلف جلب می‌کرد؛ از جمله اینکه موقع تعویض پوشک، از او اجازه می‌گرفت. این مادر در تمامی مراحل تعویض پوشک، با فرزندنش می‌گفت که می‌خواهد چکار کند و منتظر تایید فرزندش می‌ماند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه