وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | Saturday 27 July 2024
» اخبار » تصویب برنامه رفع محدودیت‌ها در کابینه ملی؛ گام اول: واکسینه شدن کامل ۷۰ درصدی

تاریخ انتشار : 1400/05/09 - 3:29

تصویب برنامه رفع محدودیت‌ها در کابینه ملی؛ گام اول: واکسینه شدن کامل ۷۰ درصدی

صدای استرالیا- با تصمیم کابینه ملی، پس از رسیدن آمار واکسیناسیون کامل به ۷۰ درصد جمعیت بزرگسال، استرالیایی‌هایی که واکسینه […]

تصویب برنامه رفع محدودیت‌ها در کابینه ملی؛ گام اول: واکسینه شدن کامل 70 درصدی

صدای استرالیا- با تصمیم کابینه ملی، پس از رسیدن آمار واکسیناسیون کامل به ۷۰ درصد جمعیت بزرگسال، استرالیایی‌هایی که واکسینه شده باشند، از برخی محدودیت‌های قرنطینه معاف خواهند شد و از محدودیت‌های مرزی نیز به منظور بازگشت شهروندان به استرالیا کاسته خواهد شد.

همچنین پس از واکسینه شدن کامل ۸۰ درصد جمعیت، قرنطینه در شهرهای بزرگ اجرا نمی‌شود، سقف تعداد بازگشت استرالیا برداشته خواهد شد و تمامی محدودیت‌ها برای مسافران واکسینه شده برای ورود به کشور حذف خواهد شد.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، عصر جمعه اعلام کرد که کابینه ملی، پس از بررسی مدل‌سازی علمی موسسه دوهرتی و توصیه‌های اقتصادی وزارت خزانه‌داری، به جمع بندی درباره این برنامه ملی رسیده است.

موریسون به خبرنگاران گفت: به این ترتیب، اگر شما واکسینه شده باشید، مقررات ویژه‌ای برای شما در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا در این صورت، خطر کمتری برای سلامت جامعه دارید، احتمال مبتلا شدن‌تان به ویروس پایین‌تر است و احتمال انتقال ویروس نیز از شما پایین است.
موریسون با بیان اینکه همچنان از قرنطینه برای مواجهه با کووید-۱۹ استفاده می‌شود، افزود: ولی برنامه ملی به استرالیایی‌ها مسیر روشنی را برای خروج از محدودیت‌ها نشان می‌دهد.

وی افزود: بر اساس این برنامه، ایالات هم مستقلا و هم در سطح ملی، اهداف مربوط به سطح واکسیناسیون را دنبال می‌کنند. مقررات ویژه استرالیایی‌های واکسینه شده نیز در یک گروه کاری متشکل از قلمرو شمالی، ویکتوریا و تاسمانی بررسی خواهد شد.

نخست وزیر همچنین ضمن بیان اینکه برنامه زمان‌بندی برای هیچ کدام از اهداف واکسیناسیون وجود ندارد، اظهار امیدواری کرد که استرالیا تا پایان سال به سطح ۷۰ درصدی واکسیناسیون برسد.

بر اساس این گزارش، برنامه ملی تصویب شده در کابینه ملی، چهار مرحله دارد که عبارتند از: سرکوب بیماری، مرحله گذار، مرحله تثبیت و مرحله نهایی. استرالیا هم‌اکنون در مرحله سرکوب بیماری است؛ ولی با رسیدن به هدف واکسیناسیون ۷۰ درصدی وارد مرحله گذار خواهد شد.

به گفته موریسون، در مرحله‌ گذار، احتمال قرنطینه پایین می‌آید ولی همچنان این احتمال وجود دارد. همچنین محدودیت‌ها برای افرادی که کاملا واکسینه شده باشند، حذف خواهد شد.

همچنین با رسیدن به واکسیناسیون ۸۰ درصدی، تمامی افراد واکسینه شده می‌توانند به کشور برگردند و سقف ورود دانشجویان و دارندگان ویزای تجاری نیز افزایش خواهد یافت. همچنین دولت به دنبال ایجاد حباب‌های سفر با سایر کشورها خواهد رفت.

علاوه بر این، تمامی شهروندان واکسینه شده، از تمامی محدودیت‌ها معاف خواهند شد.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالدز


برچسب ها :
دسته بندی : اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه