وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » کوسه‌های استرالیا مرگ آورترین در جهان؛ توصیه‌هایی برای اجتناب از حمله کوسه

تاریخ انتشار : 1399/11/09 - 5:55

کوسه‌های استرالیا مرگ آورترین در جهان؛ توصیه‌هایی برای اجتناب از حمله کوسه

صدای استرالیا- تحقیقات موزه تاریخ طبیعی فلوریدا (ISAF) نشان می‌دهد که از ده مورد حمله بی دلیل کوسه منجر به مرگ در جهان در سال 2020، هشت حمله در استرالیا رخ داده است.


صدای استرالیا- تحقیقات موزه تاریخ طبیعی فلوریدا (ISAF) نشان می‌دهد که از ده مورد حمله بی دلیل کوسه منجر به مرگ در جهان در سال ۲۰۲۰، هشت حمله در استرالیا رخ داده است.

علاوه بر این، در استرالیا ۱۸ مورد گازگرفتگی از سوی کوسه رخ داده که از این نظر، پس از آمریکا با ۳۳ مورد، بیشترین آمار را در جهان دارد. نیمی از موارد حمله کوسه در آمریکا، در ایالت فلوریدا اتفاق افتاده است.

در سال  ۲۰۲۰ کلا ۱۳ مورد حمله منجر به مرگ کوسه در جهان ثبت شده که ده مورد آن بی دلیل ارزیابی شده است؛ به این معنی که رفتار انسان دلیل تحریک کوسه برای حمله نبوده است.

بنا به گزارش موزه تاریخ طبیعی فلوریدا، میانگین سالانه جهانی حملات بی دلیل کوسه ۴ مورد بوده که در سال ۲۰۲۰ تعداد حملات بسیار بالاتر از حد میانگین بوده است.

همچنین از نظر مرگ و میر ناشی از حمله کوسه، استرالیا آماری فراتر از حد طبیعی ثبت کرده است.

گاوین نیلور، مدیر برنامه تحقیقات کوسه‌ها در موزه تاریخ طبیعی فلوریدا می‌گوید: استرالیایی‌ها در زمینه خطرات ذاتی موج‌سواری و شنا، بی‌تجربه نیستند؛ بنابراین اینکه تعداد مرگ ومیر ناشی از حمله کوسه امسال تا این حد بالا بوده، تعجب برانگیز است.

بر اساس گزارش ISAF، ۶۱ درصد از کل موارد حمله کوسه در سال ۲۰۲۰ مربوط به موج سواری و سایر ورزش‌های آبی با تخته (board sports) بوده است.

این گزارش البته می‌افزاید که تعداد کل حملات بی دلیل کوسه در جهان، با توجه به تعداد زیاد افرادی که به تفریحات آبی می‌پردازند، بسیار پایین است.

ISAF توصیه می‌کند که اگر قصد لذت بردن از تفریحات دریایی را دارید، در ساعات تاریکی یا وقتی هوا گرگ و میش است، در آب نمانید؛ زیرا کوسه‌ها در این زمان‌ها بیش‌ترین فعالیت را دارند و از حس رقابتی بالایی بهره می‌برند. این موزه همچنین هشدار داده که اگر خونریزی دارید، وارد آب نشوید، زیرا حس بویایی کوسه، بسیار قوی است.

مورد جالب دیگری که این موزه به آن اشاره کرده، این است که جواهرات براق هم توجه کوسه‌ها را جلب می‌کند؛ زیرا نور آفتاب را بازمی‌تابانند و کوسه آنها را با فلس ماهی اشتباه می‌گیرد. ISAF توصیه کرده که مردم از پوشیدن و استفاده از ابزار و لباس‌های غواصی براق نیز اجتناب کنند، زیرا هر رنگی با کنتراست بالا، برای کوسه‌ها قابل تشخیص است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه