وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » نبرد پناهجوی آتش‌نشان ایرانی با آتش‌سوزی‌های استرالیا

تاریخ انتشار : 1398/10/18 - 13:28

نبرد پناهجوی آتش‌نشان ایرانی با آتش‌سوزی‌های استرالیا

صدای استرالیا- یک پناهجوی ایرانی که تا یکسال قبل در اردوگاه پناهجویان بود اکنون جزو اولین نفراتی است که به جنگ آتش در نیوساوت ولز می‌رود.


صدای استرالیا- یک پناهجوی ایرانی که تا یکسال قبل در اردوگاه پناهجویان بود اکنون جزو اولین نفراتی است که به جنگ آتش در نیوساوت ولز می‌رود.

ایمان شیری‎نیا از اعضای آتش نشانان پارکز رورال در قلمرو مرکزی استرالیا، یکی از اولین افرادی بوده که به فراخوان خاموش کردن آتش در بلو مانتینز در هفته گذشته پاسخ مثبت داد و اکنون آماده است تا برای اطفای حریق در نیوساوت ولز اقدام کند.

ایمان در این رابطه می‌گوید: وقتی به سیدنی اعزام شدیم تا با آتش مقابله کنیم مردمی را دیدم که از ما استقبال می‌کردند و به خاطر کاری که می‌کردیم از ما تشکر می‌کردند. بله این وضعیت خیلی خوشایند بود. افراد زیادی از مردم استرالیا به من کمک کرده‌اند و فکر می‌کنم این راهی است که می‌توانم کار آنها را جبران کنم.

آنطور که ایمان می‌گوید او با قایق خود را از اندونزی به استرالیا رسانده و قبل از آنکه دستگیر شده و به بازداشتگاه مهاجران منتقل شود چند روزی را در اقیانوس بوده است.

ایمان درباره آن روزها می‌گوید: ریسک خیلی بزرگی بود. من برای ۱۱ روز در یک قایق کوچک در اقیانوس بودم و همانطور که می‌دانید هر روز این انتظار را داشتم که در دریا غرق شوم اما این تنها گزینه من بود. بنابراین فکر نمی‌کنم که مبارزه برای زندگی غیرقانونی باشد زیرا هر انسانی حق مبارزه برای زندگی را دارد.

اعضای خانواده ایمان هنوز در ایران هستند و او تمایل ندارد تا درباره دلایل مهاجرت خود صحبت کند. او در ایران به کشاورزی اشتغال داشت و اکنون در استرالیا در شغل آتش‌نشان یک تجربه جدید را پشت سر می‌گذارد.

راس مک‎ میلان از اعضای آتش‌نشانانان پارکز رورال، درباره ایمان می‌گوید: ایمان شیری‎نیا یکی از اعضای ارزشمند و دوست داشتنی تیم است. من یکی از افراد زیادی هستم که به ایمان انرژی مثبت می‌دهند و ما باعث می‌شویم که اتفاق ها رخ بدهند و مدیر ما به ایمان در اینجا مسئولیت داده است. نمی‌توانستم فکرش را بکنم که شخص دیگری نیز همراه من با آتش مبارزه کند. او از اینکه با ما کار می‌کند لذت می‌برد و من نیز بسیار مفتخرم که با ایمان کار می‌کنم.

این احساس دو طرفه است و ایمان نیز می‌گوید از اینکه عضوی از یک تیم با تجربه است که به او کمک می‌کنند تا مهارت‌های خود را افزایش بدهد خوشحال است.

ایمان می‌گوید: فکر می‌کنم آتش نشانان پارکز قلمرو مرکزی استرالیا بهترین هستند. آنها همیشه پشتیبان من هستند و سعی در کمک کردن دارند. بنابراین من در مورد کاری که انجام می‌هم کاملا اطمینان دارم.

منبع: اس بی اس و ورلد نیوز استرالیا


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
دیدگاه کاربران کل نظرات :1
  • علی

    تاریخ : ۲۴ - دی - ۱۳۹۸

    آره جون خودتون خر خودتونید
    موقع دست گیری تا سرحد مرگ عزیت میکنید آدمو
    موقع کمک آدمو دوست دارید
    زنده باد ایران وایرانی


    پاسخ

ارسال دیدگاه