وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » مرزها بسته است؛ اما نه برای جت‌های خصوصی سلبریتی‌ها  و ثروتمندان

تاریخ انتشار : 1400/03/11 - 7:30

مرزها بسته است؛ اما نه برای جت‌های خصوصی سلبریتی‌ها  و ثروتمندان

صدای استرالیا- اگرچه همه‌گیری کرونا باعث بسته شدن مرزهای استرالیا شده است اما این ممنوعیت جلوی سفر افراد مشهور و ثروتمند به استرالیا با هواپیماهای خصوصی را نگرفته و از آوریل سال گذشته تا کنون، حداقل 113 پرواز خصوصی بین‌المللی، عمدتا از آمریکا به استرالیا وارد شده است.


صدای استرالیا- اگرچه همه‌گیری کرونا باعث بسته شدن مرزهای استرالیا شده است اما این ممنوعیت جلوی سفر افراد مشهور و ثروتمند به استرالیا با هواپیماهای خصوصی را نگرفته و از آوریل سال گذشته تا کنون، حداقل ۱۱۳ پرواز خصوصی بین‌المللی، عمدتا از آمریکا به استرالیا وارد شده است.

مسافران جت‌های خصوصی، شامل مشاهیر و سلبریتی‌ها، افراد ثروتمند، مدیران اجرایی و تیم‌های ورزشی بوده‌اند.

آمارهای هوانوردی و تحلیلی شرکت سیریوم (Cirium) نشان می‌دهد که ۹۴ مورد از این جت‌های خصوصی از آوریل سال گذشته تا ۲۶ می امسال از مقصد ایالات متحده به استرالیا آمده‌اند. در این میان، ۱۳ پرواز در فرودگاه سیدنی به زمین نشسته که از این نظر، در میان مراکز ایالات رتبه اول را داشته است.

در حالی که پیش‌تر، خبر ورود مشاهیری مانند اد شیران، زک  افران و نیکول کیدمن اطلاع‌رسانی شده بود، آمارها نشان می‌دهد که ورود به استرالیا با جت‌های خصوصی عمومی‌تر از این بوده است.

آمارهای دیگری که شرکت FlightAware منتشر کرده، نسان می‌دهد که در دو ماه گذشته، شرکت‌های ارایه کننده جت‌های لوکس مانند فلکس‌جت، ویستاجت و قطر اکزکیوتیو، لااقل ۶ پرواز از آمریکا و مالزی به مقصد استرالیا انجام داده‌اند.

زک ترنر، بنیان گذار شرکت Concierge Doctors که خدمات پزشکی برای قرنطینه‌های اختصاصی ارایه می‌کند، ضمن تایید اینکه در ماه‌های اخیر، مشتریان متعددی داشته، از افشای نام مشتریانش سر باز زد و در عین حال گفت: استرالیا مقصدی بسیار جذاب است و ضمنا متوجه شده‌ایم که افراد مشهور که برای کار به استرالیا می‌آیند، حالا در این کشور مستقر شده و خانواده خود را نیز به اینجا می‌آورند.

ناتالی پورتمن، ستاره هالیوود به همراه همسرش، بنجامین میلیپید و فرزندان‌شان در حومه شرقی سیدنی زندگی می‌کند و والدین‌اش را نیز به استرالیا آورده است. مت و لوسی دیمون نیز به همراه فرزندان‌شان در بایرون بی زندگی می‌کنند.

اما به گفته دکتر ترنر، این تنها خود سلبریتی‌ها نیستند که به استرالیا نقل مکان کرده‌اند و افراد مرتبط با آنها نیز آمده‌اند. برای مثال بدلکاران فیلم‌های مارول هم اکنون در استرالیا ماندگار شده‌اند.

بعضی از مشاهیر هم تا کنون چندین بار آمده و رفته‌اند. برای مثال زک افران، دفعه بعدی که به استرالیا بیاید، باید سومین دوره قرنطینه خود را بگذراند.

این در حالی است که هنوز ۳۵ هزار استرالیایی در خارج از کشور هستند و درخواست خود را برای بازگشت به وزارت امور خارجه ارایه کرده‌اند.  بنا به گفته سخنگوی این وزارتخانه، از زمان آغاز همه‌گیری تا کنون، ۴۷ هزار استرالیایی به کشور بازگردانده شده‌اند.

از زمان بسته شدن مرزهای بین‌المللی در ماه مارس سال گذشته، افراد خارجی برای ورود به استرالیا و شهروندان استرالیا برای خروج، نیاز به دریافت معافیت دارند.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه