وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » دانشگاه‌های استرالیا ۹۰ درصد دروس ترم آتی را “حضوری” ارائه می کنند

تاریخ انتشار : 1400/04/06 - 5:29

دانشگاه‌های استرالیا ۹۰ درصد دروس ترم آتی را “حضوری” ارائه می کنند

صدای استرالیا– دانشگاه‌های استرالیا اعلام کردند اغلب کلاس‌های ترم آتی را به صورت حضوری برگزار می‌کنند. مقامات استرالیا اعلام کردند […]

دانشگاههای استرالیا ۹۰ درصد دروس ترم آتی را "حضوری" ارائه می کنند

صدای استرالیا– دانشگاه‌های استرالیا اعلام کردند اغلب کلاس‌های ترم آتی را به صورت حضوری برگزار می‌کنند.

مقامات استرالیا اعلام کردند که در ترم آتی، بیشتر کلاس‌ها در دانشگاه‌های این کشور به شیوه پیش از پاندمی کووید-۱۹ بازمیگردند و کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود.

در این میان، دانشجویان استرالیایی مشتاق هستند که به شیوه آموزش حضوری بازگردند. به همین دلیل دانشگاه‌های این کشور قصد دارند تا ۹۰ درصد دوره‌های ترم آتی را به صورت حضوری ارائه دهند.

کاتریونا جکسون مدیر اجرایی دانشگاه‌های استرالیا گفت: دانشگاه‌ها همچنان باید زیرساخت‌های آموزش مجازی را آماده نگه دارند تا در صورت قرنطینه مجدد، بتوانند خود را با شرایط تطبیق دهند.

البته باید گفت در اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی، برخی از کلاس‌های دانشگاه‌های استرالیا به صورت حضوری برگزار شدند.

رئیس شورای نماینده دانشجویان در دانشگاه سیدنی گفت: هنگامی‌که کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود، اغلب دانشجویان میکروفون و دوربین خود را خاموش می‌کنند، به این ترتیب، تعامل چندانی در کلاس‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در این میان، مشکلات فنی و قطع اینترنت هم دانشجویان را ناامید کرده و سبب شده تمایل داشته باشند سریع‌تر به شیوه آموزش حضوری بازگردند. همچنین، عدم حضور در دانشگاه سبب شده دانشجویان با یکدیگر تعامل نداشته باشند و عدم برقراری ارتباط در میان دانشجویان تبعات بدی برای آنها دارد.

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که طی دوران پاندمی “کووید-۱۹”، رضایت دانشجویان از کیفیت تحصیلات دانشگاهی در استرالیا در سال ۲۰۲۰ میلادی به شدت کاهش یافته بود. به نحوی‌که به پایین ترین سطح خود از سال ۲۰۱۲ میلادی رسیده است.

به طور متوسط، طی سال ۲۰۲۰ و همزمان با افزایش شیوع کروناویروس، فقط ۶۸.۴ درصد از دانشجویان استرالیایی اعلام کردند که از تحصیلات در دوران کارشناسی خود راضی هستند. این میزان نسبت به ۲۰۱۹ میلادی ۱۰ درصد کاهش یافته بود.

منبع: ایسنا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه