وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اخبار » جابه‌جایی در کابینه استرالیا؛ وزیر مهاجرت جدید انتخاب شد

تاریخ انتشار : 1399/10/03 - 8:44

جابه‌جایی در کابینه استرالیا؛ وزیر مهاجرت جدید انتخاب شد

صدای استرالیا- تغییراتی که اسکات موریسون از چندی پیش در دولت اعلام  کرده بود، رسما اجرایی شد و وزرای جدید کابینه، به صورت مجازی سوگند یاد کردند.


صدای استرالیا- تغییراتی که اسکات موریسون از چندی پیش در دولت اعلام  کرده بود، رسما اجرایی شد و وزرای جدید کابینه، به صورت مجازی سوگند یاد کردند.

در پی بازنشستگی ماتیاس کورمن، وزیرسابق امور مالی، که تمایل به مدیریت سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه سازمان ملل (OECD) دارد، تغییر کابینه استرالیا کلید خورد.

سایمون بیرمینگام، که پیش از این وزیر تجارت بود، به جای کورمن، وزارت امور مالی را در دست گرفت. او همچنین رهبری دولت در مجلس سنا را بر عهده دارد.

ازسوی دیگر، دن تهان که وزیر آموزش بود، در سمت وزیر تجارت سوگند یاد کرد. وی در شرایطی که تنش‌های استرالیا و چین شدت گرفته، نقش مهمی در کابینه بازی خواهد کرد.

با تغییرات صورت گرفته، مسوولیت‌های ریچارد کولبک در زمینه مراقبت از سالمندان به گرگ هانت، وزیر بهداشت سپرده شد. سناتور کولبک همچنان وزیر خدمات سالمندان، استرالیایی‌های سالمند و ورزش فعالیت خواهد کرد.

تغییر دیگر اما، این است که الکس هاوک (Alex Hawke) که وزیرتوسعه بین‌المللی در اقیانوسیه بود، صندلی خود را به زد سسلیا (Zed Seselja) واگذار کرد و خود هاوک از این پس در نقش وزیر مهاجرت انجام وظیفه خواهد کرد.

هاوک به جای دیوید کلمن می‌نشیند که امسال را در مرخصی گذرانده است.  آلن تاج (Alan Tudge) هم که در این مدت سرپرست وزارت مهاجرت بود، به عنوان وزیر آموزش و جوانان فعالیت خواهد کرد.

اما الکس هاوک، وزیر جدید مهاجرت، یک سیاستمدار لیبرال نزدیک به اسکات موریسون است. او یکی از مخالفان ازدواج همجنس گرایان است و در این رابطه گفته بود: خانواده، سنگ بنای جامعه است و ازدواج همجنس‌گرایان، خانواده را تضعیف می‌کند.

هاوک همچنین اعتقاد دارد که دولت استرالیا باید از اقدامات خود در زمینه تغییر اقلیم بکاهد و هزینه کمک‌های بین‌المللی را نیز  کاهش دهد.

هاوک مدتی دستیار وزیر مهاجرت بود و در یک مورد، از دخالت در پرونده یک زن معلول که درخواست اقامت دائم کرده بود، خودداری کرد. این تصمیم بدان معنی بود که این زن معلول باید به کشور خود بازمی‌گشت و از آنجا که خانواده‌ای نداشت، احتمالا باید به مراکز نگهداری از معلولان فرستاده می‌شد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه