وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » توصیه کارشناسان به وام‌ گیرندگان استرالیایی برای تغییر وام‌ها

تاریخ انتشار : 1399/09/19 - 4:07

توصیه کارشناسان به وام‌ گیرندگان استرالیایی برای تغییر وام‌ها

صدای استرالیا - گزارش‌های جدید نشان می‌دهد استرالیایی‌هایی که دارای وام مسکن قدیمی‌تر هستند، هزاران دلار پس‌انداز خود را از دست می‌دهند.

تعدیل نیروی بانک‌های بزرگ استرالیا

صدای استرالیا – گزارش‌های جدید نشان می‌دهد استرالیایی‌هایی که دارای وام مسکن قدیمی‌تر هستند، هزاران دلار پس‌انداز خود را از دست می‌دهند.

کمیسیون رقابت و مصرف‌کنندگان استرالیایی (ACCC) گزارش نهایی تحقیق درباره وام مسکن را منتشر کرد. این گزارش نشان می‌دهد که وام‌گیرندگان، اگر از وام‌دهنده، وام کم‌بهره‌تری را طلب نکنند یا به سراغ وام‌دهندگان جدید نروند، ممکن است در معرض هزینه بیش از حد باشند.

راد سیمز، رییس کمیسیون رقابت و مصرف‌کنندگان استرالیایی گفت: تعداد بالایی از استرالیایی‌هایی که وام مسکن می‌گیرند، برای چندین سال وام دهنده خود را تغییر نمی‌دهند؛ در حالی که اگر این کار را بکنند، می‌توانند پول زیادی را پس‌انداز کنند.

وی افزود: عواملی وجود دارد که مانع تغییر دادن وام دهنده می‌شود؛ عواملی همچون فقدان قیمت گذاری مشخص و شفاف و هزینه‌های زمانی و دردسرهای که این کار دارد. اما برای بسیاری از وام گیرندگان، تغییر وام دهنده، به زحمت‌اش می‌ارزد.

این گزارش نشان می‌دهد که بسیاری از وام‌های مسکن قدیمی‌تر، بهره بسیار بالاتری دارند، در حالی که به دلیل تاثیر بی‌سابقه کووید-۱۹، بهره‌ وام‌های مسکن پایین آمده است.

به گفته سیمز، اگر شما وام مسکن قدیمی دارید، احتمالا متعجب می‌شوید که بدانید، وام‌گیرندگان اگر امروز سراغ وام دهنده شما بروند، پیشنهاد بهره‌های بسیار پایین‌تری دریافت می‌کنند.

کمیسیون رقابت و مصرف‌کنندگان استرالیایی پیشنهاد کرده که تکالیف جدیدی برای بانک‌ها در نظر گرفته شود که تغییر وام‌دهنده یا درخواست بهره‌های پایین‌تر را برای مردم، آسان‌تر کنند.

سیمز گفت: وام دهندگان موجود می‌خواهند مشتریان‌شان را حفظ کنند؛ بنابراین هیچ مشوق یا مسیر ساده و سریعی برای تغییر ارایه نمی‌کنند.

وی افزود: ما می‌خواهیم که تغییر وام دهنده برای وام‌گیرندگان به آسان‌ترین شکل ممکن باشد. توصیه‌های ما به این منظور طراحی شده که این فرایند سریع‌تر، با سردرگمی و ناامیدی کمتر باشد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه