وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » تازه‌ترین بروزرسانی وزارت خارجه استرالیا: برای سفر به ایران تجدید نظر کنید

تاریخ انتشار : 1398/06/05 - 12:05

تازه‌ترین بروزرسانی وزارت خارجه استرالیا: برای سفر به ایران تجدید نظر کنید

صدای استرالیا- وزارت خارجه استرالیا در تازه‌ترین بروزرسانی خود در خصوص سفر به ایران بدون تغییر نسبت به گزارش پیشین همچنان به افرادی که قصد سفر به ایران دارند توصیه کرد که در برنامه سفر خود تجدید نظر کنند.


صدای استرالیا- وزارت خارجه استرالیا در تازه‌ترین بروزرسانی خود در خصوص سفر به ایران بدون تغییر نسبت به گزارش پیشین همچنان به افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند توصیه کرد که در برنامه سفر خود تجدید نظر کنند.

در این بروزرسانی آمده است: ما توصیه‎های خود برای سفر به ایران را بررسی کردیم. در مقایسه با دفعات قبل چیزی تغییر نکرده است. با توجه به احتمال بازداشت افراد خارجی شامل استرالیایی‎ها در ایران، در مورد سفر خود تجدیدنظر کنید. افراد دو تابعیتی نیز در سفر به ایران در معرض تهدید هستند. اگر شما در این سفر بازداشت شوید ما نمی‌توانیم تضمین کنیم که به کمک‎های کنسولی و حق برخورداری از نماینده قانونی دسترسی داشته باشید.

در صورت رفتن ایران از فاصله ۱۰۰ کیلومتری به مرز افغانستان نزدیک نشوید. همچنین به سیستان و بلوچستان و همچنین بخش هایی از استان‎های کرمان و هرمزگان نظیر بم و جاسک به دلیل خطرات امنیتی موجود در آن سفر نکنید.

همچنین فاصله ۱۰ کیلومتری خود با مرز عراق را به دلایل امنیتی حفظ کنید. نیروهای امنیتی ایران در این مناطق فعال هستند.

ایران دو تابعیتی بودن را به رسمیت نمی شناسد. اگر شما یک فرد دو تابعیتی ایرانی/استرالیایی هستید این برای دولت استرالیا تقریبا غیرممکن خواهد بود که در صورت بازداشت شدن در ایران، کمکی به شما ارائه کند.

برگزاری تظاهرات‎هایی در خصوص مسائل داخلی و یا منطقه‎ای در هر لحظه ای ممکن است. از حضور در این تجمعات خودداری کنید چون ممکن است به خشونت کشیده شوند.

به تازگی تنش‎هایی میان ایران و آمریکا و دیگر کشورهای خاورمیانه بوجود آمده است. در سفر به ایران از مکان‎های نظامی و هسته‎ای بازدید نکنید. در این رابطه از راهنمایی‎های مقامات محلی پیروی کرده و رسانه‎ها را برای اطلاع از آخرین تحولات رصد کنید.

تروریسم یک تهدید است حتی در تهران.

در سال‎های اخیر اقداماتی از خشونت‎های سیاسی علیه منافع خارجی در ایران رخ داده است.

ایران بطور مرتب صحنه وقوع زلزله است. برای مثال در نوامبر ۲۰۱۷ زمین لرزه ای به قدرت ۷٫۳ ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند و موجب مرگ تعداد زیادی از مردم ایران و ویرانی بسیاری از خانه‎ها و ساختمان‎ها شد. از مارس تا آوریل ۲۰۱۹ نیز بخش‎های مختلف ایران صحنه بارش‎های سیل آسا بود.

در سفر به ایران پول نقد کافی برای تبدیل به پول ایران همراه داشته باشید. کارت‎های اعتباری بین المللی در ایران پذیرفته نمی‌شوند. انتقال پول به ایران از طریق سیستم‎های بانکی و صرافی‌ها نیز غیر ممکن است.

استفاده بدون مجوز از پهپاد در ایران غیرقانونی است. برای استفاده از تجهیزات الکترونیکی نظیر تلفن‎های ماهواره‌ای، جی پی اس و واکی تاکی نیز نیاز به کسب مجوز دارید.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
دیدگاه کاربران کل نظرات :1
  • علی

    تاریخ : ۵ - شهریور - ۱۳۹۸

    سلام علی هستم تابعیت افغان و دارای ویزای دایمی استرالیا.
    شما گفتید کسانیکه دو تابعیتی هست و ایران صفر کند احتمال باز داشت و سفارت استرالیا کاری کرده نمی تواند آیا چنین شرایط افغان‌ها را هم تهدید می کند یا فقط برای ایرانی های دو تابعیتی هست؟
    دوم گفتید از ۱۰۰ کیلومتری با مرز افغانستان نزدیک نه شوید میشه واضح تر بسازید چرا؟

    ممنون از اطلاع رسانی تان


    پاسخ

ارسال دیدگاه