وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » بی‌نظمی در اجرای برنامه واکسیناسیون؛ پیتر داتون: مشکلات در آغاز کار طبیعی است

تاریخ انتشار : 1399/12/29 - 4:39

بی‌نظمی در اجرای برنامه واکسیناسیون؛ پیتر داتون: مشکلات در آغاز کار طبیعی است

صدای استرالیا– پیتر داتون، وزیر ارشد کابینه، ضمن رد اتهام سنبل‌کاری دولت در اجرای برنامه واکسیناسیون، تایید کرد که برخی […]

بی‌نظمی در اجرای برنامه واکسیانسیون؛ پیتر داتون: مشکلات در آغاز کار طبیعی است

صدای استرالیا– پیتر داتون، وزیر ارشد کابینه، ضمن رد اتهام سنبل‌کاری دولت در اجرای برنامه واکسیناسیون، تایید کرد که برخی مشکلات وجود داشته است.

گزارش‌ها حاکی است که سیستم نوبت‌دهی آنلاین مشکلات متعددی دارد، سیل تقاضاها، پزشکان محلی را مستاصل کرده و این نگرانی وجود دارد که دولت نتواند به وعده خود مبنی بر واکسیانسیون تمامی استرالیایی‌ها تا ماه اکتبر، وفا کند.

پیتر داتون؛ وزیر امور داخله، با بیان اینکه مسلما مسایلی در آغاز اجرای برنامه وجود دارد، گفت: در آغاز کار وب‌سایت مشکل پیدا می‌کند و خطوط تلفن اضطراری اشغال می‌شوند.

وی افزود: مشکلات در آغاز کار اتفاق می‌افتد، اما تا کنون تقریبا ربع میلیون نفر واکسینه شده‌اند و این تعداد به سرعت افزایش می‌یابد.

داتون گفت که دولت قصد ندارد در عرضه واکسن عجله کند.

اما استرالیا در زمینه عرضه واکسن از بسیاری از کشورهای دیگر عقب افتاده و برخی از کلینیک‌های پزشکی درباره زمان‌بندی اجرای این برنامه سردرگم هستند.

ریچارد مارلس، رهبر موقت اپوزیسیون با بیان اینکه بازیابی اقتصادی مستقیما به عرضه واکسن وابسته است، گفت: همه ما می‌خواهیم این فرایند بدون اشکال طی شود؛ ولی دولت وعده‌های بزرگی داده که نمی‌تواند به آنها عمل کند.

وی افزود: دولت گفته که در همین ماه ۴ میلیون نفر واکسینه می‌شوند؛ در حالی که مشخص است که این اتفاق نخواهد افتاد.

تا کنون بیش از ۲۵۰ هزار نفر در استرالیا واکسن فایزر یا آسترازنکا را دریافت کرده‌اند.

در فاز بعدی برنامه واکسیناسیون که به نام ۱b شناخته می‌شود، قرار است ۶ میلیون نفر، شامل افراد بالای ۷۰ سال، کارکنان نظام سلامت، بومیان بالای ۵۵ سال، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا معلولیت و کارکنان مشاغل حساسی مانند بخش‌های دفاعی، پلیس، آتش‌نشانی، خدمات اورژانس و فرآوری گوشت، واکسینه شوند.

قرار است از امروز بیش از ۱۰۰ کلینیک با بودجه دولتی، به منظور کاهش فشار روی کلینیک‌های عمومی و مراکز خدمات بهداشتی ایالتی، اقدام به نوبت‌دهی واکسن کووید-۱۹ بکنند.

برای انجام واکسیناسیون در این کلینیک‌ها، که از روز دوشنبه آغاز می‌شود، لازم نیست که فرد عضو آن کلینیک باشد.

طبق برنامه، به طور متوسط ۱۰۰۰ دوز واکسن در هر هفته از طریق این کلینیک‌ها عرضه می‌شود و البته کلینیک‌های بزرگ‌تر تا ۲۰۰۰ واکسن عرضه می‌کنند.

قرار است در طول هفته آینده، ایالات ۱۵۰ هزار دوز، کلینیک‌های عمومی ۲۰۰ هزار دوز و کلینیک‌های همسود ۵۰ هزار دوز واکسن دریافت کنند. ۱۰۰ هزار دوز نیز به کارکنان خط مقدم نظام سلامت و مراکز سالمندان اختصاص می‌یابد.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه