وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » با یک تلفن هزاران دلار پس‌انداز کنید

تاریخ انتشار : 1399/09/08 - 5:47

با یک تلفن هزاران دلار پس‌انداز کنید

صدای استرالیا - هزاران استرالیایی متقاضی دریافت وام می‌توانند از پایین‌ترین نرخ سودی که کشور تاکنون داشته است، بهره برده و در وام‌های مسکن مقدار قابل‌توجهی پول پس‌انداز کنند.


صدای استرالیا – هزاران استرالیایی متقاضی دریافت وام می‌توانند از پایین‌ترین نرخ سودی که کشور تاکنون داشته است، بهره برده و در وام‌های مسکن مقدار قابل‌توجهی پول پس‌انداز کنند.

میانگین نرخ سود وام سه ساله مسکن در استرالیا، طی دو سال گذشته نصف شده و از ۴٫۱ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۲٫۱ درصد رسیده است.

حداقل یک بانک وام مسکن سه ساله با نرخ بازپرداخت ثابت ۱٫۸۹ درصد ارائه می‌دهد؛ عددی شگفت‌انگیز در مقایسه با نرخ‏ سود که در سال ۱۹۸۹ به ۱۷ درصد رسید.

بانک مرکزی استرالیا همزمان با شروع ماه نوامبر این فرصت طلایی را با کاهش دادن نرخ سود وام بانکی به ۰٫۱ درصد و برای جبران بحران‌های پیش آمده مالی آغاز کرده است.

این اقدام بی‌سابقه باعث شده تا بانک‌های بزرگ استرالیا مشتاقانه ضامن مشتریان خود در این کاهش تاریخی نرخ‌های سود وام مسکن شوند. تنها کاری که شما لازم است انجام دهید اینکه گوشی تلفن را برداشته و با کارگزار وام مسکن خود تماس گرفته تا از این مزایا بهره‌مند شوید.

فیلیپ لو، رئیس بانک مرکزی استرالیا گفت: هر کسی باید به بانک رفته و از بانک درخواست توافق بهتری  کند.

او افزود: تنها یک تماس چند دقیقه‌ای منجر به پس‌انداز هزاران دلار در سال می‌شود. اگر بانک پیشنهاد شما را قبول نکرد، دوباره تقاضا کنید و در نهایت به یک بانک دیگر رفته و از این شانسی که یکبار در طول زندگی برایتان پیش آمده بهره‌مند شوید.

برای مثال اگر در حال حاضر شما نرخ ۳٫۵ درصد بازپرداخت را دارید و بخواهید از پایین‌ترین نرخ یعنی ۱٫۸۹ درصد برای وام ۵۰۰،۰۰۰ دلاری استفاده کنید، شما می‌توانید در ماه ۶۷۰ دلار پس‏انداز کنید.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه