وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » افزایش زمان انتظار برای جراحی‌های اختیاری در استرالیا

تاریخ انتشار : 1400/11/05 - 5:22

افزایش زمان انتظار برای جراحی‌های اختیاری در استرالیا

صدای استرالیا- داده‌های جدید نشان می‌دهد که تعداد استرالیایی‌هایی که به دلیل همه‌گیری کرونا، با تاخیر بیش از یک سال در عمل‌های جراحی اختیاری مواجه شده‌اند، تقریبا سه برابر شده است.


صدای استرالیا- داده‌های جدید نشان می‌دهد که تعداد استرالیایی‌هایی که به دلیل همه‌گیری کرونا، با تاخیر بیش از یک سال در عمل‌های جراحی اختیاری مواجه شده‌اند، تقریبا سه برابر شده است.

گزارش جراحی‌های اختیاری موسسه سلامت و بهزیستی استرالیا که امروز منتشر شده، نشان می‌دهد که ۷٫۶ درصد از بیماران عمومی، یعنی نزدیک به ۵۷ هزار و ۳۰۰ نفر، در سال ۲۱-۲۰۲۰ بیش از ۳۶۵ روز منتشر عمل جراحی خود مانده‌اند؛ در حالی که این رقم در سال ماقبل ۱۹ هزار و ۲۶۴ درصد یا ۲٫۸ درصد بوده است.

این رشد سه برابری، به رغم تلاش‌ها برای کاهش از لیست بلندبالای عمل‌های جراحی ناشی از موج اول همه‌گیری اتفاق افتاده است.

تعداد کل عمل‌های جراحی در سال ۲۱-۲۰۲۰ به میزان ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد. اما با توجه به اینکه نیوساوت‌ولز و ویکتوریا، با موج شیوع اومیکرون، مجددا انجام جراحی‌های اختیاری (غیر ضروری) را محدود کرده‌اند، پیش‌بینی می‌شود که لیست انتظار برای عمل باز هم طولانی‌تر شود.

گزارش یاد شده حاکی است که متوسط زمان انتظار برای جراحی‌های اختیاری، از ۴۱ روز در سال ۱۹-۲۰۱۸ به ۴۸ روز در ۲۱-۲۰۲۰ رسیده است. بزرگ‌ترین رشد در متوسط زمان انتظار برای عمل‌های جراحی لوزه‌برداری (۱۲۳ روز)، درمان واریس (۹۴ روز) و تعویض مفصل زانو (۸۵ روز) بوده است.

متوسط زمان انتظار برای جراحی‌های سر و گردن ۱۱۲ روز شده در حالی که پیش از همه‌گیری ۸ روز بوده است. همچنین بیماران چشمی که پیش از همه‌گیری باید ۷۳ روز منتظر عمل می‌ماندند، حالا باید ۱۱۸ روز انتظار بکشند؛ یعنی شش هفته و نیم بیشتر از قبل.

دکتر عمر خورشید، رییس انجمن پزشکی استرالیا نیز خواستار تعهد دولت فدرال به تامین بودجه بیشتر برای سیستم‌های بیمارستانی ایالات به منظور کاهش زمان انتظار بیماران شد.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه