وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اخبار » ۱۰ کشور برتر در عرصه دولت الکترونیک

تاریخ انتشار : 1397/04/30 - 20:15

۱۰ کشور برتر در عرصه دولت الکترونیک

صدای استرالیا - بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، استرالیا دومین کشور پیشرو در خوزه دولت الکترونیک است.

۱۰ کشور برتر در عرصه دولت الکترونیک

صدای استرالیا – بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، استرالیا دومین کشور پیشرو در خوزه دولت الکترونیک است.

وب‌سایت publicadministration.un در گزارشی اعلام کرد که دولت الکترونیک خدمات شهروندی، اداری و حقوقی دولت و دستگاه‌های اجرایی کشور را به طور الکترونیکی به شهروندان ارائه می‌دهد. این وب‌سایت گزارشی از سازمان ملل متحد را منتشر کرد که به بررسی بهترین و پیشگام‌ترین کشورهای جهان در این عرصه پرداخته است.

این سازمان که همواره به بررسی کشورهای پیشگام در این عرصه پرداخته است، در آخرین گزارش سالانه خود، برترین کشورهای سال ۲۰۱۶ میلادی را در حوزه دولت الکترونیک معرفی کرده است. اسامی این کشورها به شرح زیر است:

۱- انگلستان

۲- استرالیا

۳- کره جنوبی

۴- سنگاپور

۵- فنلاند

۶- سوئد

۷- هلند

۸- نیوزلند

۹- دانمارک

۱۰- فرانسه

این گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد تعداد کشورهایی که درصدد حرکت به سوی دولت الکترونیکی هستند، رو به افزایش است، به نحوی که در سال ۲۰۰۳ میلادی فقط ۳۳ کشور جهان نامه‌نگاری‌های اداری در سازمان‌های دولتی و خصوصی را حذف و انتقالات مالی و اداری آنلاین، را جایگزین آن کرده‌اند؛ اما اکنون این تعداد به ۹۰ کشور رسیده است. این کشورها تمام خدمات دولتی خود را به طور آنلاین و اینترنتی ارائه می‌دهند و سایر پلتفرم‌های غیر آنلاین را حذف کرده‌اند. جاب است بدانید که در ۱۴۸ کشور جهان لااقل یکی از گزینه‌های پرداخت مالی و تبادلات اداری به صورت آنلاین انجام می‌شود.

در گزارش سازمان ملل مبنی بر معرفی پیشگامان دولت الکترونیک در سال ۲۰۱۶ میلادی قید شده است که اکثر کشورهای توسعه یافته و پیشرفته از جمله کشورهای اروپایی برای حذف نامه‌نگاری‌ها و کاغذبازی‌های اداری و جایگزینی آن با خدمات آنلاین، تلاش بیشتری داشته‌اند.

دولت الکترونیکی ترکیبی از فناوری اطلاعات و شبکه اطلاع‌رسانی تار عنکبوتی جهانی به منظور ارائه خدمات می‌باشد. دولت الکترونیکی از آن دسته مفاهیمی است که علی‌رغم اینکه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد، اما برسایر حوزه‌های اقتصادی و سازمانی تاثیرات گسترده و مستقیمی می‌گذارد.

 


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه