وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024
» اخبار » یک سوم از شرکت‌های بزرگ استرالیا هیچ مالیات بر درآمدی پرداخت نکردند!

تاریخ انتشار : 1401/08/21 - 4:38

یک سوم از شرکت‌های بزرگ استرالیا هیچ مالیات بر درآمدی پرداخت نکردند!

صدای استرالیا - یک گزارش جدید نشان داد که حدود یک سوم از شرکت‌های بزرگ در استرالیا از جمله بیش از نیمی از شرکت‌های بزرگ معدنی، انرژی و آب در سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ هیچ مالیات بر درآمدی پرداخت نکردند.


صدای استرالیا – یک گزارش جدید نشان داد که حدود یک سوم از شرکت‌های بزرگ در استرالیا از جمله بیش از نیمی از شرکت‌های بزرگ معدنی، انرژی و آب در سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ هیچ مالیات بر درآمدی پرداخت نکرده‌اند.

اداره مالیات استرالیا گزارش سالانه شفافیت مالیاتی خود را منتشر کرد، گزارشی که میزان مالیات پرداخت شده توسط ۲۴۶۸ شرکت بزرگ و متوسط را نشان می‌دهد. از این تعداد، ۷۸۲ شرکت (۳۲%) در سال مالی یادشده هیچ مالیاتی پرداخت نکردند که این نرخ در مقایسه با بالاترین میزان آن معادل ۳۶% در سال مالی ۲۰۱۶-۲۰۱۵ کاهش یافته است.

براساس این گزارش، بیش از نیمی از شرکت‌های معدنی، انرژی و آب که نام آنها در این گزارش گنجانده شده است، در سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ هیچ مالیات بر درآمدی پرداخت نکردند. شرکت شورون علیرغم داشتن مجموع درآمد ۹ میلیارد و صد میلیون دلاری و درآمد مشمول مالیات ۱۱۳ میلیون دلاری، تنها ۳۰ دلار مالیات بر درآمد پرداخت کرد. همچنین نسبت شرکت‌های معدنی، انرژی و آب که هیچ مالیات بر درآمدی پرداخت نمی‌کنند در سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ به بالاترین میزان طی سه سال گذشته افزایش یافت.

این گزارش عنوان می‌کند که عدم پرداخت مالیات بر درآمد توسط برخی از شرکت‌ها حتی شرکت‌های بسیار بزرگ، دلایل واقعی و قانونی دارد. مثلا شرکت‌ها به دلیل توسعه یا مواجه شدن با شرایط چالش‌برانگیز بازار، ممکن است در یک سال سودی را بدست نیاورند. همچنین زیان‌های سا‌ل‌های قبل را می‌توان به آینده منتقل کرد و در سال‌های آینده از سود کسر کرد و شرکت‌ها می‌توانند از جبران مالیات برای کاهش میزان مالیاتی که پرداخت می‌کنند و حتی به صفر رساندن آن استفاده کنند.

با این حال ربکا سنت معاون کمیسر اداره مالیات استرالیا گفت که این اداره به شرکت‌هایی که مالیات پرداخت نمی‌کنند، توجه زیادی داشته است و شرکت‌هایی که سال به سال زیان مستمر گزارش می‌کنند را تحت نظارت بیشتری قرار داده است. اگرچه برخی از شرکت‌های بزرگ هیچ مالیات بر درآمدی پرداخت نکرده‌اند اما ما براساس نظارتی که داریم، می‌بینیم که میزان بالایی از تمکین مالیاتی توسط این شرکت‌ها وجود دارد و در عین حال در صورت عدم تمکین مالیاتی نیز اقدامات قاطعی را علیه این شرکت‌ها انجام می‌دهیم.

براساس گزارش جدید اداره مالیات استرالیا، استرالیا دارای بالاترین سطح تمکین مالیاتی در جهان است به طوری که ۹۳ درصد از مالیات به‌ طور داوطلبانه توسط مشاغل بزرگ پرداخت می‌شود که این نرخ پس از فعالیت‌های نظارتی اداره مالیات استرالیا به ۹۶ درصد افزایش یافت.

منبع: گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه