وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » گران‌ترین شهر استرالیا برای اجاره خانه کجاست؟

تاریخ انتشار : 1401/10/25 - 10:19

گران‌ترین شهر استرالیا برای اجاره خانه کجاست؟

صدای استرالیا - بدون‌شک سال ۲۰۲۲ سالی رکوردشکن برای بازار اجاره استرالیا همراه با کمبود عرضه و افزایش نرخ بهره بود.


صدای استرالیا – بدون‌شک سال ۲۰۲۲ سالی رکوردشکن برای بازار اجاره استرالیا همراه با کمبود عرضه و افزایش نرخ بهره بود.

در سال ۲۰۲۲ شاهد بیشترین افزایش اجاره سالانه به میزان ۱۴.۶ درصد برای خانه‌ها و ۱۷.۶ درصد برای واحدها در مجموع همه پایتخت‌های ایالت‌های استرالیا بودیم اما برخی شهرها هم وضعیت به نسبت بهتری داشتند.

گزارش جدید Domain Rent Report برای سه ماهه منتهی به دسامبر ۲۰۲۲ نشان داد که کانبرا همچنان گران‌ترین شهر استرالیا برای اجاره یک خانه با نرخ متوسط ۶۹۰ دلار در هفته است. این رقم در سه ماهه منتهی به سپتامبر ۲۰۲۲ اندکی کمتر و ۶۸۰ دلار در هفته و در سه ماهه منتهی به دسامبر ۲۰۲۱، ۶۷۰ دلار بود.

همچنین سیدنی عنوان گران‌ترین شهر استرالیا را برای اجاره یک واحد با نرخ ۵۷۵ دلار در هفته به خود اختصاص داد. سیدنی با افزایش سالانه ۱۸.۶ درصدی، شاهد افزایش شدیدی در اجاره‌بها برای واحدها بوده است. متوسط اجاره‌بها در سپتامبر ۲۰۲۲، ۵۵۰ دلار در هفته و در دسامبر ۲۰۲۱، ۴۸۵ دلار بود.

نیکولا پاول رئیس تحقیقات و اقتصاد دامین درباره اینکه چرا کانبرا گران‌ترین شهر استرالیا برای اجاره خانه است، گفت: یکی از عوامل این است که میانگین دستمزد در کانبرا نسبت به سایر پایتخت‌های ایالت‌ها بسیار بالاتر است. میانگین دستمزد بالاتر اجاره‌بهای درخواستی در قلمرو پایتخت استرالیا را افزایش می‌دهد.

در همین حال، ملبورن در سه ماهه منتهی به دسامبر ۲۰۲۲ به طولانی‌ترین دوره رشد قیمت اجاره خود طی ۱۵ سال گذشته برای خانه‌ها و واحدها ادامه داد. در حالی که درخواست اجاره برای خانه‌ها به رکورد دیگری با ۴۸۰ دلار در هفته رسید، ملبورن همچنان مقرون به‌صرفه‌ترین شهر استرالیا برای اجاره خانه است. اجاره واحدها در ملبورن نیز در دسامبر ۲۰۲۲ به ۴۵۰ دلار در هفته رسید، در مقایسه با ۴۲۵ دلار در سپتامبر ۲۰۲۲ و ۴۲۰ دلار در دسامبر ۲۰۲۱.

منبع: nine


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , اقتصادی , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه